Home Economie FIRMELE trebuie sa-si faca REGISTRU pentru BANII PERSONALI ai ANGAJATILOR!

FIRMELE trebuie sa-si faca REGISTRU pentru BANII PERSONALI ai ANGAJATILOR!

La ora inceperii programului, intr-un registru special, angajatii trebuie sa-si treaca sumele de bani pe care le au la ei. Este obligatie care, daca nu este indeplinita, le poate aduce sanctiuni usturatoare. Din data de 8 mai, patronii care nu au un astfel de registru si nu incep completarea acestuia sunt expusi la amenzi de … 9000 de lei.

Modelul documentului, precum si regulile de completare a acestuia au fost aprobate printr-un ordin al Ministerului Finantelor, recent intrat in vigoare.

Patronii au obligatia sa se asigure ca angajatii isi trec corect banii in Registrul de bani personali.

Registrul are paginile numerotate in ordine crescatoare si se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.

Firma trebuie sa notifice organul fiscal competent ca a constituit registrul de bani personali, precizand data deschiderii documentului si numarul de pagini, conform numerotarii acestora. Notificarea va trebui depusa in termen de cinci zile lucratoare de la data publicarii Ordinului MFP nr. 513/2015, adica pana pe 7 mai.

Obligatia de a detine si utiliza Registrul de bani personali le revine operatorilor economici care folosesc case de marcat.

Modelul registrului de bani personali a fost aprobat prin Ordinul MFP nr. 513/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 300 din 30 aprilie 2015. A intrat in vigoare la data publicarii.

Regulile de completare a registrului sunt prevazute in acelasi ordin..

Trebuie specificat ca in Registrul de bani personali nu trebuie sa apara stersaturi, modificari sau spatii neutilizate. Raspunde de integritatea registrului si de completarea zilnica a acestuia operatorul economic. Asta chiar daca angajatii sunt cei care il completeaza.

Nu se utilizeaza decat un singur registru pentru fiecare magazin.

Exit mobile version