Mercedes a prezentat la CES 2012 un prototip de automobil care pune la dispozitia soferilor o versiune speciala a binecunoscutei retele de socializare.
Anuntul cum ca Facebook a reusit sa se „infiltreze” si pe segmentul auto a starnit discutii pro si contra, iar producatorul Mercedes si oficialii Facebook au venit cu lamuriri.
In primul rand, Facebook-ul integrat in masina ofera un set de facilitati limitate, pentru a nu distrage atentia soferilor. Setul de instrumente disponibile sunt legate de punctele de interes din parcurs, pe care soferii le pot impartasi prietenilor, dar si de localizarea prin GPS. Asadar, poti vedea unde se afla prietenii din lista care folosesc acest serviciu, lucru util in cazul deplasarilor in grup prin strainatate.
Pentru siguranta sofatului, tastarea de mesaje si post-uri in timp ce masina se afla in miscare este dezactivata.
Ce putem face atunci? Ei bine, avem la dispozitie o lista de texte predefinite pe care le putem selecta cu ajutorul unor taste speciale, pozitionate la indemana.
Unele mesaje se adapteaza automat in functie de locurile prin care sau catre care te deplasezi. Spre exemplu, daca ai introdus destinatia in sistemul de navigatie prin GPS, poti publica pe Facebook, printr-o simpla apasare a unei taste, un mesaj prin care iti informezi prietenii catre ce destinatie te indrepti. Automat, in functie de viteza si conditiile de trafic, computerul de bord va estima timpul pana la sosire si il va afisa alaturi.
Mai avem la dispozitie o serie de informatii cu privire la punctele de interes din apropiere, dar si la punctele de interes marcate ca favorite (Like) de catre prietenii din lista.
Spam-ul este limitat, deoarece versiunea de Facebook pentru automobile blocheaza accesul si raspandirea aplicatiilor third party precum jocurile sociale (Farmville, Mafia Wars etc. etc.) sau alte ciudatenii prin care esti invitat sa iei parte la diverse actiuni globale sau sa afli cati ani mai ai de trait.
Criteriile de siguranta, desi pare ca sunt indeplinite, raman in continuare discutabile. Mercedes sustine ca utilizarea serviciului Facebook integrat in bordul automobilului este sigura si are acelasi nivel de „distragere” precum un aparat GPS sau un sistem audio.