Home Economie NOUTATE pentru CONSUMATORII nemultumiti de PRODUSELE sau SERVICIILE cumparate! SCHIMBARE LEGISLATIVA

NOUTATE pentru CONSUMATORII nemultumiti de PRODUSELE sau SERVICIILE cumparate! SCHIMBARE LEGISLATIVA

Disputa dintre magazine sau prestatori de servicii si consumatori se va rezolva mai usor pentru acestia din urma. O schimbare a legislatiei le va face mai usor dreptate consumatorilor, dupa ce s-a schimbat legea comunitara in acest sens. Cum se va proceda?

De la inceputul anului viitor, romanilor, ca si celorlalti cetateni ai UE, le va sta la dispozitie un serviciu specializat pentru rezolvarea posibilelor dispute cu retailerii sau furnizorii de servicii de la care au cumparat diverse produse.
 
Este vorba de un serviciu online ce va fi aplicabil in toate statele UE, cu alte cuvinte nemultumirile consumatorilor ar urma sa se rezolve online, din 2016.
Sunt asadar promisiuni, si va fi si cadrul legislativ necesar, pentru ca plangerile consumatorilor impotriva furnizorilor de produse si servicii sa se rezolve mult mai repede si mai usor.
 
Va exista asadar o platforma online unde cetatenii UE isi vor putea inregistra plangerile, in limba natala, indiferent de ce produs sau serviciu doresc sa se planga si indiferent daca produsele respective au fost achizitionate din locul de bastina al reclamantului sau de peste granite.
 
„Prin intermediul platformei, entitatile nationale responsabile in solutionarea unor astfel de dispute (intre consumator si comerciant-n.red) vor putea comunica si vor oferi solutii online. Astfel, consumatorii vor gasi un raspuns la nemultumirile lor intr-un mod mai simplu, mai rapid si cu costuri mult mai mici, fara a fi nevoiti sa mearga in salile de tribunal”, se arata intr-un document al Comisiei Europene.
 
Teoretic, suna bine. Insa practic, ramane de vazut … Pe noi practica ne omoara.
 

Exit mobile version