PE urmele EVAZIUNII! FISCUL vine in 2015 cu o procedura noua pentru FIRME

Anul 2015 vine cu o procesura noua de verificare a firmelor care cer inregistrarea codului de TVA. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va introducce in anul viitor procedura prin care, mai intai, vor fi analizate datele companiei cu o aplicatie informatica. Va urma un interviu la Fisc, pentru acele firme unde vor exista suspiciuni, iar apoi … verificare la sediul societatii.

Seful ANAF, Gelu Stefan Diaconu, a declarat pentru Capital.ro ca procedura noua va  fi functionala din luna februarie 2015.

„Incepand cu 1 februarie vom introduce noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA care va fi derulata prin structuri specializate din cadrul compartimentelor de informatii fiscale. La momentul atribuirii codului de inregistrare vom face verificare preliminara. Pentru majoritatea solicitantilor durata obtinerii codului de inregistrare va fi de doar 24 de ore fata de 3 zile acum. Pentru cei care au profil de risc ridicat intervin verificari inclusiv prin Antifrauda. Important este sa nu se mai inregistreze firme care au ca unic scop evaziunea fiscala la TVA pentru ca aici principala cauza este activitatea firmelor fantoma”, a declarat presedintele ANAF .

Seful Fiscului a declarat ppentru aceeasi publicatie ca noua procedura a fost decisa dupa ce inspectorii institutiei pe care o conduce au observat ca exista un numar foarte mare de firme care cer inregistrarea in scopuri de TVA dupa un interval foarte mare de la infiintare.

„Va dau o cifra inspaimantatoare: din 13.200 de solicitari de inregistrare in trimestrul I din 2014, 6.600 apartineau unor firme infiintate in anii 90, iar alte sute de firme erau infiintate la sediul unor cabinete de avocatura. Cine isi face o firma ca sa o tina 15 ani? E clar ca o reactiveaza ca sa o foloseasca pentru evaziune. Aceasta zona a inregistrarii codurilor de TVA a fost neglijata interesat, dar de acum se va termina cu aceasta practica”, a precizat Gelu Stefan Diaconu.

Etapele noii proceduri  vor fi  urmatoarele:

– la inregistrare se vor verifica toate datele cu o aplicatie informatica

– daca la verificcarea initiala vor exista indicii de evaziune, intervine al doilea filtru, un  interviu, in termen de 7 zile, la biroul de informatii fiscale

– daca tot raman indicii, va exista al treilea filtru – verificarea la sediul firmei, in termen de 40 de zile.

Procedura care urmeaza sa fie folosita de anul viitor este prevazuta, de principiu, in ordonanta de urgenta 80/2014 pentru modificarea Codului Fiscal din 10 decembrie 2014, mai scrie Capital.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.