O cer finantatorii straini. Sub aceasta scuza, sunt inchise circulatiei mari portiuni de cale ferata, considerate nerentabile.
Au fost scoase de pe harta circulatiei feroviare, numai in 2013, cinci sectii de cale ferata.
Astfel, CFR Calatori a suspendat traficul de calatori pe urmatoarele sectii de circulatie:
– pe sectia Targoviste-Fieni-Pietrosita, trenurile de calatori au fost anulate incepand cu data de 15 mai 2013. In prezent, acolo nu opereaza niciun operator de transport feroviar.
– pe sectia Zorleni-Falciu Nord, trenurile de calatori au fost anulate incepand cu data de 30 ianuarie 2013. In prezent, acolo nu opereaza niciun operator de transport feroviar.
– pe sectia Slobozia Veche-Țandarei, din data de 21 iunie 2013, au fost anulate trenurile de calatori. Incepand cu data de 13 octombrie 2014, au fost introduse in circulatie doua perechi de trenuri ale CFR Calatori.
– pe sectia Medgidia-Negru Voda, au fost anulate trenurile de calatori incepand cu data de 15 aprilie 2013. In acest moment, acolo nu opereaza niciun operator de transport feroviar.
– pe sectia Giurgiu-Gradistea nu opereaza, la ora actuala, niciun operator de transport feroviar, trenurile de calatori fiind anulate din luna aprilie 2013.
Iar distrugerea cailor ferate romane nu se opreste aici. Exista un Master Planul General de Transport, elaborat de compania Aecom Ingenieria SRL detinuta de compania spaniola de inginerie Inocsa, parte a grupului american AECOM, prin care se urmareste reducerea la jumatate a retelei de cale ferata, scrie money.ro.
Este o solicitare a institutiilor financiare internationale. Reprezentantii Ministerului Transporturilor au afirmat ca recomandarea a venit din partea Comisiei Europene. Iar premierul Victor Ponta o considera normala, pentru evitarea pierderilor, iar acolo unde va fi posibil se va deschide piata operatorilor privati.