Practici înșelătoare la schimbarea contractului de furnizare electricitate și gaze naturale!

În ultimele luni, numeroase persoane au semnalat că au fost induse în eroare, chiar înșelate, de reprezentanți ai unor companii de furnizare de electricitate și gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract.

Abordarea la domiciliu a consumatorilor cu solicitarea documentelor de identitate și a unei facturi mai vechi, cu o argumentație verbală neacoperită de contract și necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite și înțelese, reprezintă „rețeta” care a fost semnalată de clienți din județele: Iași, Suceava, Botoșani, Bacău, Neamț, Alba, Sibiu, Mureș și Hunedoara.

Orice consumator are dreptul să își aleagă și să schimbe furnizorul de energie (electricitate și/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberă, dar în același timp are și dreptul de a nu fi supus unor practici înșelătoare, prin omiterea cu bună știință, a unor informații importante sau prin oferirea unor informații false.

„E.ON încurajează concurența, dar nu și practicile neloiale sau înșelătoria. Tocmai de aceea am luat o serie de măsuri conform legislației din România și normelor stabilite de Autoritatea Națională de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), împotriva celor care distribuie mesaje neadevărate și înșelătoare și rugăm consumatorii să ne sesizeze practicile neconcurențiale ale furnizorilor de energie. Toate sesizările primite de la clienți sunt redirecționate către autoritățile statului, iar persoanele care sunt într-o situație similară sunt consiliate pentru a fi identificată cea mai bună soluție”, a precizat Corneliu Zaiț, specialist senior Comunicare Externă din cadrul E.ON.

Cum se procedează în calitate de client în interacțiunea cu un furnizor de energie?

– Se citește cu atenție conținutul tuturor documentelor puse la dispoziție.

– Nu se semnează nimic dacă lipsesc informații (prețuri, termene de plată, valori taxă de reziliere etc.) sau există câmpuri necompletate.

– Clientul se asigură că a înțeles condițiile contractului și că acestea sunt în folosul lui.

„E.ON este furnizor de electricitate, gaze naturale și soluții energetice de 13 ani, pentru 3 milioane de români și nu utilizează parteneri care să solicite reînnoirea contractului de furnizare energie sau a diferitelor clauze ale acestuia. Cei care fac acest lucru în numele nostru, acționează în mod abuziv și ilegal. Consultanții noștri pot fi identificați ușor deoarece legitimațiile, vestimentațiile și documentele sunt cu sigla E.ON, iar clienții pot verifica identitatea acestora, prin telefon la: 0265.200.606”, a mai precizat Corneliu Zaiț, specialist senior Comunicare Externă din cadrul E.ON.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.