Nu a trecut nici o saptamana de cand E.on a fost tinta acuzatiilor ca isi bate joc de consumatori. Acuzatiile au venit de la mai multi primari din judet, mai ales din mediul rural. Insa nici consumatorii din municipiul Botosani nu sunt prea multumiti de compania de electricitate.
Nu sunt putine situatiile in care au parte de intreruperi neasteptate in furnizarea curentului electric. Intreruperi mai scurte sau mai lungi, dar care le dau emotii oamenilor ca se vor alege cu electrocasnicele arse in urma socurilor din retea. Luni, doua astfel de pene de curent au fost inregistrate intr-o zona centrala a municipiului Botosani, pe Calea Nationala. Una in cursul dimineatii, iar alta dupa amiaza, putin dupa ora 16.00. Nu au fost intreruperi de lunga durata, dar suficient cat sa aduca disconfort in casele consumatorilor.
Nemultumirile nu sunt deloc putine la adresa furnizorului de energie electrica, mai ales in mediul rural. S-au plans primarii mai multor localitati din judet la intalnirea cu prefectul Dan Nechifor, intalnire la care au participat si reprezentanti ai companiei E.on si care au prezentat in roz realizarile lor in judet. I-au adus la realitate mai multi primari, care le-au batut obrazul ca „la investitii, E.on nu se grabeste de ani de zile”, iar la facturare, avize „este dezastru”.
„La investitii E.on nu se grabeste de ani de zile. La capitolul interventii nu mai spun. La avize la fel, iar la facturare… Faceti pe banii nostri CAR. Este singura institutie care baga mana in buzunarul omului si ia bani ca pentru propriile interese, probabil pentru salarizare, nu pentru investitii. Sunt interventii care au durat si o saptamana. La capitolul investitii, avize, facturare este un dezastru. As incuraja toti primarii din Botosani sa cumpere de la Bursa sau din alta parte, ca poate luati o lectie sa ne respectati mai mult. Bagati mana in buzunarul oamenilor. Ne duceti la faliment cu facturile care ne vin, ca se tot regularizeaza. Dar lasati-ne sa platim cat consumam…”, a spus primarul comunei Pomarla.
Sa nu uitam ca si consumatorii din municipiul resedinta de judet se plang de lipsa de respect pe care le-o arata cei de la E.on. Facturile nu ajung nici acum la multi consumatori, si oamenii trebuie sa faca drumuri pana la sediul din Botosani al companiei, acolo uneori trebuie sa astepte cu orele ca sa afle daca s-a emis sau nu factura si cat au de plata. Se plang mai ales pensionarii de aceasta situatie. O problema mai veche, cu care oamenii s-au adresat in nenumarate randuri si la Protectia Consumatorilor, dar care a ramas pana acum neschimbata. Si nu este de mirare ca nu se schimba nimic in bine in relatia cu consumatorii. Daca ai o nemultumire, nu ai cu cine sa stai de vorba in Botosani. Trebuie sa te adresezi la Regionala. Nici cu presa relatia companiei nu este mai deschisa, in ciuda faptului ca in judet are sute de mii de consumatori. Poate ca indemnul primarului comunei Pomarla, pornit din indignarea acestuia fata de relatia cu operatorul care furnizeaza energie electrica in zona Botosaniului („as incuraja toti primarii din Botosani sa cumpere de la Bursa sau din alta parte, ca poate luati o lectie”) ar trebui luat serios in calcul.
Prefectul Dan Nechifor a promis ca va invita reprezentanti ai Regionalei E.on la o viitoare intalnire cu primarii din judet, pentru ca nemultumirile curg garla, cum se spune pe romaneste. Sunt nemultumiri care par ca nu ajung la urechile reprezentantilor operatorului, care ar cam trebui sa justifice in fata primarilor, a consumatorilor, lipsa investitiilor in zona si multe alte aspecte pe care le trece de ani de zile sub tacere.
Pana ce nu o sa fie o concurenta reala in acest sector e.on o sa profite de noi. Asa a fost si cu telefonia mobila la inceputurile ei