La Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) s-au finalizat de cateva zile calculele privind tarifele maxime pentru asigurare de raspundere civila auto. De atunci, totul pare sa se se fi oprit iar. Nici un pas in plus spre implementarea noilor tarife, ajunse la Ministerul Finantelor.
Tariful maxim pentru RCA pare sa se nasca cu mari probleme si putine sanse de viata pana la finalul celor sase luni de provizorat.
Plafonarea tarifelor este acum respinsa de Autoritatea de Supraveghere Financiara, de Consiliul Concurentei, de firmele de asigurare si de brokerii din domeniu, dar si de politicieni.
Chiar si o parte dintre transportatori au nemultumiri vizavi de calculele facute de ASF. E vorba de soferii reprezentati de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).
Iar multi soferi de masini mici se simt discriminati, in conditiile in care noul tarif maximal ar urma sa-i dezavantajeze pe cei care conduc in orase unde frecventa accidentelor este mai mica. Soferii din multe judete din Ardeal, Banat, Crisana, o parte a Olteniei, din judete dunarene ca Giurgiu, Ialomita, Tulcea sau Calarasi, unde accidentele sunt mai rare decat in restul tarii, vor plati mai mult ca in prezent. Cu pana la 150 de lei ar putea creste pentru ei tariful. In unele judete acum se plateste 450 de lei pe RCA, iar tariful maximal, pe care e clar ca il vor atinge toti asiguratorii, a fost calculat la 610 lei, pentru un sofer cu varsta intre 31 de ani si 40 de ani, al carui automobil are o capacitate cilindrica de 1,4 litri, de exemplu. E drept ca soferii din judete ca, in alte judete, ca Braila, Iasi, Constanta, sau pentru soferii bucuresteni, RCA-ul va cobori usor.