Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor a anuntat ca o Directiva europeana pregateste terenul pentru rezolvarea litigiilor in cazul in care clientii magazinelor online sunt nemultumiti de cumparaturile facute. Pentru astfel de situatii se va infiinta platforma SOL.
Mai exact, cum va functiona in practica platforma SOL?
„Consumatorii care se confrunta cu o problema legata de o achizitie facuta online vor putea sa inainteze o plangere prin intermediul platformei SOL in orice limba doresc. Platforma SOL va notifica comerciantului plangerea inaintata impotriva lui si se va incerca o intelegere intre cele doua parti. Platforma SOL va contribui la accelerarea solutionarii litigiului. Un set de norme comune va reglementa functionarea platformei SOL. Acestea vor viza si rolul punctelor nationale de contact care actioneaza in calitate de consilieri SOL in tarile lor respective”, explica reprezentantii Protectiei Consumatorilor.
Sarcina punctelor de contact va fi sa ofere informatii generale privind drepturile consumatorilor si despagubirile in legatura cu achizitiile online, sa ofere asistenta la depunerea plangerilor.
Noile norme vor obliga la solutionarea litigiilor intre consumator si operator in termen de 90 de zile.
Directiva europeana pentru solutionarea online a litigiilor a fost publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.