Functionarea eficace si eficienta a administratiei publice poate influenta semnificativ calitatea vietii cetatenilor si dezvoltarea mediului de afaceri, atat prin reducerea timpului si a costului interactiunii acestora cu administratia, cat si prin reducerea cheltuielilor bugetare si a actelor de coruptie. in acest scop, Asociatia pentru Dezvoltarea Societatii Informationale (ADSI) si Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Informatica – ICI Bucuresti vor organiza pe data de 8 noiembrie, la Bucuresti, Dezbaterea Nationala „Eliminarea Birocratiei prin e-Guvernare si Inovare in Avantajul Cetatenilor”, editia a II-a. Prin acest eveniment, organizatorii isi propun sa aduca in atentia factorilor de decizie cele mai bune practici si solutii de utilizare a realizarilor din domeniul TI&C, inclusiv a tehnologiilor de identitate si semnatura electronica extinsa, in administratia publica.
In urma conferintei-dezbatere anterioare „Chief Information Innovation Office pentru Eliminarea Birocatiei in Romania in Avantajul Cetateanului, organizate de ADSI in parteneriat cu ICI Bucuresti pe 19.04.2016, Guvernul a infiintat pentru prima data in Romania pozitia de Chief Information Officer la nivelul Cancelariei Primului Ministru pentru a coordona realizarea interoperabilitatii sistemelor administratiei publice.
Introducerea semnaturii si a identitatii electronice cu cardul de identitate pentru toti cetatenii ar putea fi un factor determinant atat in securizarea activitatilor din administratia publica, cat si in reducerea birocratiei. La aceasta ar trebui sa se adauge interconectarea coordonata a sistemelor electronice ale administratiei publice, prin cresterea importantei structurii de tip Chief Information Office – CIO, denumita Directia Guvernamentala pentru Tehnologia Informatiei, de la nivelul Cancelariei Primului Ministru, precum si prin implicarea structurii GovITHub, de tip CIO Council.
La dezbatere sunt invitati sa participe: persoane de decizie si directori IT&C din institutiile publice si din organizatii private; reprezentanti ai administratiei centrale si locale; membrii ai Parlamentului Romaniei; reprezentanti ai mediului de afaceri; reprezentanti ai ONG-urilor si mass media.
Unul din paradoxurile Romaniei este acela ca desi dispune de un potential imens in domeniul IT&C, exploatat intens de numeroasele companii multinationale care si-au mutat aici centrele de dezvoltare, utilizarea coreecta a tehnologiei IT&C a ramas la un nivel scazut in administratia publica centrala si locala.
Guvernarea pe baze moderne, in folosul cetatenilor, este posibila, si dorim ca impreuna sa propunem solutii viabile pentru ca aceasta sa devina realitate si in Romania, intr-un viitor apropiat.
In cadrul evenimentului vor fi dezbatute teme legate de functionarea institutiilor publice in avantajul cetatenilor si al mediului privat de afaceri, modele de e-guvernare din cele mai dezvoltate state din Europa, recomandari si reglementari ale Comisiei Europene pentru dezvoltarea e-guvernarii.
De asemenea, se va discuta despre interconectarea coordonata a sistemelor electronice ale administratiei publice – realizari si obiective, responsabilizarea si securizarea activitatilor din administratia publica utilizand identitatea si semnatura electronica, precum si avantajele eliminarii documentelor pe hartie si implicit a birocratiei. O tema importanta propusa spre dezbatere va fi cea a broadband-ului european, ca un prim pas de la Piata Unica Digitala la o Uniune Europeana Unita.
Evenimentul este organizat si cu sprijinul companiei Concord Communication – PR & Event si grupul de publicaţii de IT&C – AGORA Group. Companiile interesate de prezentarea solutiilor de imbunatatire a activitatii institutiilor publice se pot inscrie la office@concordcom.ro si office@adsi.ro.