TIMBRUL DE MEDIU: Au fost publicate normele metodologice

Variabile utile pentru calcul

Oficial, taxa auto a fost inlocuita cu timbrul de mediu odata cu publicarea in Monitorul Oficial a actului normativcare il reglementeaza.

Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Variabile utile pentru calcul
Timbrul de mediu va fi platit o singura data atat pentru masinile inmatriculate pentru prima data in Romania, cat si pentru cele care au fost inmatriculate, dar pentru care nu s-a platit o astfel de taxa. Mai mult decat atat, timbrul de mediu va fi achitat, cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, si de cei care au obtinut in instanta restituirea taxei de poluare sau inmatricularea unui autoturism fara plata acesteia.
OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 119 din 4 martie 2013.
Acest act normativ abroga vechea lege care reglementa taxa de poluare (legea nr. 9/2012), precum si normele sale de aplicare.
Ordonanta de urgenta publicata luni stabileste ca, incepand din 15 martie, cand noile reglementari intra in vigoare, timbrul de mediu va fi platit, o singura data, in urmatoarele situatii:
• cand un autoturism este inmatriculat pentru prima data in Romania
• cand un autoturism este reintrodus in parcul auto national, in cazul in care la momentul scoaterii sale din parcul auto national, proprietarului I s-a restituit valoarea reziduala a timbrului
• pentru masinile rulate pentru care nu a fost achitata nicio taxa de poluare/inmatriculare, timbrul de mediu se va plati cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate
• pentru autoturismele rulate pentru care s-a dispus de catre instante restituirea  sau inmtaricularea fara plata unei taxe de poluare/ de inmatriculare. Timbrul de mediu in aceasta situatie va fi achitat tot cu ocazia ocazia transcrierii dreptului de proprietate
Masinile inmatriculate in perioada 1 ianuarie 2007 – 1 iulie 2008 nu vor trebui sa achite timbrul de mediu intrucat ele au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima inmatriculare a acestora a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule in temeiul art 214a1 – 214a3 din Codul Fiscal.
OUG nr. 9/2013 precizeaza ca pentru autovehiculele hibride sau electrice nu se va plati timbru de mediu.

Cum se calculeaza timbrul de mediu
Timbrul de mediu, in vigoare de la 15 martie, se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si anumite reduceri in functie de vechimea autoturismului si rulajul mediu anul real al autovehiculului.
Potrivit reglementarilor cuprinse in OUG nr.9/2012, vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia, iar cand nu se poate face dovada datei inmatricularii autovehiculului, taxa se calculeaza in functie de anul fabricatiei.
Concret, pentru autoturismele cu norme de Euro 5 sau Euro 6, taxa se calculeaza dupa formula:
Suma de plata a – [(A x B x (100-C)]/100, unde:
A – nivelul emisiilor de CO2, exprimata in grame /km, mentionate in cartea de identitate a autovehiculului;
B – valoarea emisiilor de CO2, exprimata in euro/l gram km, prevazuta in anexa nr. 1;
C – cota de reducere a timbrului, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3;
Pentru autoturismele Euro 3 si Euro 4, formula de calcul a timbrului de mediu este:
Suma de plata a – [(A x B x (100-C)]/100, unde:
A – nivelul emisiilor de CO2, exprimata in grame /km, mentionate in cartea de identitate a autovehiculului;
B – valoarea emisiilor de CO2, exprimata in euro/l gram km, prevazuta in anexa nr. 1 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scanteie si prevazuta in anexa nr. 2 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;
C – cota de reducere a timbrului, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3;
Pentru autoturismele non-euro, Euro 1 sau Euro 2,  valoarea taxei pe poluare va fi calculata dupa o alta formula, si anume:
Suma de plata a – [(E x D x (100-C)]/100, unde:
C – cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D – cilindreea-capacitatea cilindrica, exprimata in centimetri cubi, prevazuta in certificatul de inmatriculare a autovehiculului sau in cartea de identitate a autovehiculului;
E – timbrul de mediu, prevazut in coloana nr. 3 din anexa nr. 4 pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin scanteie si prevazuta in coloana nr. 4 din anexa nr. 4  pentru autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare;
Exact ca in cazul taxei auto, suma de plata se calculeaza in euro, dar va fi platita in lei, pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. In 2013, cursul de schimb valutar utilizat este de 4,5223 lei/euro.
Timbrul de mediu se plateste de contribuabili intr-un cont distinct deschis la Trezoreria Statului, pe numele Administratiei Fondului pentru Mediu, iar dovada platii va fi prezentata cu ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate.

Anexele – click pe foto

sursa: www.avocatnet.ro

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.