Home Economie TOTUL despre PRETURILE din SUPERMARKET-URI

TOTUL despre PRETURILE din SUPERMARKET-URI

Consumatorii vor avea posibilitatea, inainte de a porni la cumparaturi, sa compare preturile din marile magazine. Va exista un Monitor al Preturilor. Acesta va fi lansat in 2015.

Mai exact, va fi un site care va compara preturile acelorasi produse din mai multe magazine si va fi creat de Consiliul Concurentei si ANPC.  
 
„Este un proiect ce are sustinere europeana, Comisia Europeana incurajeaza statele membre sa puna la dispozitia consumatorilor asemenea informatii. In Grecia, este deja functional un astfel de Monitor. In afara UE, Australia este un alt exemplu”, a spus Bogdan Chiritoiu, presedintele CC.
 
Potrivit acestuia, site-ul va compara financiar diverse cosuri-tinta de consum din marele orase ale tarii, pe lanturi de magazine, pentru ca cetateanul sa fie informat in efectuarea deciziei de cumparare.
 
Efectul unui astfel de proiect ar putea fi scaderea preturilor ca urmare a cresterii concurentei intre magazine. In Grecia, a avut ca rezultat, dupa trei luni de la implementare, o scadere a preturilor cu 7%.
 
CINE se OPUNE
 
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online „Monitorul preturilor de consum” si anunta ca nu va sustine acest proiect, potrivit unui comunicat al Asociatiei. Organizatia a informat, in scris, saptamana trecuta, asupra acestei decizii, atat Consiliul Concurentei, prin persoana presedintelui Bogdan Chiritoiu, cat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
 
AMRCR sustine ca „Monitorul preturilor” copiaza un model din Grecia, o alegere pe care o considera „total neinspirata”, avand in vedere ca este o piata unde nu sunt prezente mari lanturi comerciale internationale, lucru comunicat atat Consiliului Concurentei cat si ANPC. 
 
Potrivit acestora, Guvernul a avizat Memorandumul privind infiintarea Monitorului preturilor, „intr-o lipsa totala de transparenta si fara consultarea prealabila a partilor vizate de acest proiect”
 
„Executivul pare sa nu se fi gandit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora sa ramana competitivi pe o piata extrem de sensibila la costuri”, a declarat Delia Nica, Director Executiv AMRCR.
 

Exit mobile version