Operatorul de telefonie mobila nu a respectat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a sanctionat compania Orange Romania in urma constatarii faptului ca, la momentul incheierii unor contracte la distanta, nu a comunicat abonatilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, refuzandu-le acestora dreptul de a denunta contractul fara plata unei penalitati de reziliere. ANCOM a dispus si informarea tuturor clientilor care au incheiat contracte in conditii similare, se arata intr-un comunicat al ANCOM.
In urma unor sesizari primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de incheiere de catre Orange Romania a unor contracte la distanta, ANCOM a desfasurat o investigatie si a constatat ca furnizorul de servicii de comunicatii electronice nu a comunicat clientilor, inainte de a incheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informatii privind data la care este considerat incheiat contractul, precum si faptul ca au dreptul sa denunte acel contract in termen de 14 zile lucratoare de la data incheierii contractului sau a livrarii echipamentului, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, asa cum prevede Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice.
Odata cu livrarea echipamentului, clientii au primit si semnat contractul. Ulterior activarii abonamentului contractat in aceste conditii, petentii au solicitat rezilierea contractului fara plata penalitatilor aferente incheierii relatiei contractuale inainte de expirarea perioadei minime contractuale.
Orange, considerand contractul incheiat cu abonatii un contract scris, si nu unul incheiat la distanta, a respins solicitarea utilizatorilor, cerand plata in avans a taxei de abonament pentru numarul de luni ramase din contract.