Zeci de STATII DE INCARCARE A VEHICULELOR ELECTRICE vor fi instalate in Romania!

Investitia, care va incepe in acest an si se va incheia in 2020 si va fi sustinuta cu finantare nerambursabila din fonduri europene. Initiativa face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit NEXT-E, care vizeaza dezvoltarea unei retele pan-europene de statii de incarcare ce va traversa 6 tari.

NEXT-E primeste cel mai mare grant de e-mobilitate din partea Comisiei Europene, pentru a extinde infrastructura de incarcare a vehiculelor electrice in tarile de coeziune Comisia Europeana a anuntat, in data de 23 iunie, ca proiectul NEXT-E a fost selectat pentru a primi fonduri prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), cu o cofinantare recomandata de 18,84 milioane Euro, acesta reprezentand un grant pentru a sustine dezvoltarea unei retele de incarcare a vehiculelor electrice.

Prin intermediul proiectului NEXT-E vor fi instalate 222 de statii standard de incarcare rapida (50 kW) si 30 de statii de incarcare ultrarapida (150-350 kW), creandu-se astfel o infrastructura esentiala pentru incarcarea vehiculelor electrice in Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia si Romania.

In Romania vor fi instalate, in cadrul acestui proiect, 40 statii de incarcare rapida a vehiculelor electrice. Un numar de 19 statii vor fi instalate de catre E.ON Energie Romania, care va sustine aceasta investitie printr-o finantare nerambursabila din fonduri europene, in valoare de peste 1 milion de euro. Alte 21 de statii vor fi instalate de catre partenerul MOL Romania.
Statiile de incarcare rapida vor fi amplasate in perimetrele unitatilor din reteaua de distributie a carburantilor operata de compania MOL si vor urmari acoperirea unor puncte importante de pe traseul a trei rute de transport rutier: Arad-Bucuresti-Constanta (culoar IV pan-european), Sebes-Targu Mures-Iasi si Suceava-Bucuresti-Giurgiu (partial culoar IX pan-european).

„Acesta este doar inceputul proiectului E-Mobility. Pe langa faptul ca reprezinta un model de business de viitor, este si o initiativa care are o puternica legatura cu eforturile de protejare a mediului inconjurator, subiect luat tot mai serios in considerare si in Romania. De asemenea, prin implicarea in astfel de proiecte dorim sa venim in intampinarea nevoilor clientilor nostri, cei care se afla in centrul preocuparilor noastre permanente de a le oferi produse, servicii si solutii noi”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON Romania.

“Scopul nostru este de a oferi cele mai bune servicii persoanelor aflate in miscare, conform strategiei pentru 2030 a Grupului MOL. Instalarea de incarcatoare pentru masini electrice in statiile noastre, ca parte a proiectului NEXT-E, ne va ajuta sa devenim prima alegere a clientilor nu doar in materie de carburanti, produse alimentare sau oferte gastro puse la dispozitie in statiile noastre Fresh Corner, ci si in ceea ce priveste alternativele la carburantii traditionali”, a declarat Camelia Ene, Country Chairman & CEO al MOL Romania.

In paralel, separat fata de proiectul NEXT-E, E.ON Romania a instalat deja mai multe statii de incarcare a autovehiculelor electrice si a inceput un program de completare a propriei flote cu masini cu emisii zero, dand astfel comunitatii si autoritatilor locale un puternic semnal legat de preocuparile sale privind reducerea poluarii.

Mai exact, in acest an au fost instalate 7 statii de incarcare, dintre care trei sunt functionale la sediile E.ON din Iasi, Targu Mures si Bucuresti, iar celelalte patru in Iasi, in locatii ale unui dealer auto si la Universitatea Tehnica. Totodata, un numar de trei autovehicule electrice VW au intrat recent in flota companiei.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.