Oficialii AstraZeneca admit efectele adverse ale vaccinului

Compania AstraZeneca AB a transmis o circulară către toți profesioniștii în sănătate din România prin care le solicită acestora să fie atenți la efectele adverse ale vaccinului. Compania admite că nu poate fi exclusă legătura între vaccin și cheagurile de sânge sau tromboză.

Elementele semnalate de compania AstraZeneca:

– COVID-19 Vaccine AstraZeneca: beneficiile depășesc riscurile, cu toate că o posibilă legătură cu cazuri foarte rare de cheaguri sanguine asociate cu număr scăzut de trombocite nu poate fi exclusă.

– După vaccinarea cu COVID-19 Vaccine AstraZeneca, a fost observată foarte rar, o asociere de tromboză cu trombocitopenie, în unele cazuri însoțite de sângerare.

– Profesioniștii din domeniul sănătății trebuie să fie atenți la semnele și simptomele tromboembolismului și ale trombocitopeniei.

– Persoanele vaccinate trebuie instruite să solicite asistență medicală imediată în cazul în care, după vaccinare, prezintă simptome precum: dificultăți de respirație, dureri toracice, tumefiere la nivelul, membrelor inferioare, dureri abdominale persistente. De asemenea, orice persoană care, după vaccinare, prezintă simptome neurologice, inclusiv cefalee severă sau persistentă sau vedere încețoșată, sau care prezintă echimoze (peteșii) în afara locului de administrare a vaccinului după câteva zile, trebuie să solicite imediat asistență medicală.

La rândul său, medicul psihiatru Gabriel Diaconu a venit cu câteva precizări pe contul său de socializare despre vaccinul Astra Zeneca.

„După ce am citit discuțiile dintre experții EMA privind asocierea dintre vaccinul Astra Zeneca & cazurile de deces în urma administrării produsului, rămân la convingerea că imunizarea cu AZ este sigură și eficientă.

Cel mai probabil mecanism intermediar, deocamdată speculat (nu demonstrat) este apariția de fenomene de tip HIT declanșate de vectorul adenoviral folosit, la o rată de risc minimal, față de coagulopatia fatală pe care o poate da infecția cu COVID.

Bine ați venit, pe de altă parte, în războiul mărcilor farmaceutice. Degeaba afirm eu că, spre exemplu, trombozele severe/fatale după vaccinul AZ sunt cam la fel de frecvente precum sindromul Reye la administrarea de aspirină, sau Stevens Johnson după lamotrigină. Răul e deja făcut. Oamenii acționează visceral la astfel de vești, după care se îndoapă cu ivermectină de pe piața neagră sau bagă antibiotice recomandate de vecini (ambele substanțe mult mai periculoase decât vaccinul).

Să aperi, deci, un vaccin e complicat. Să aperi vaccinarea e un pic mai simplu.

Toți românii deja imunizați cu formula AZ trebuie re-asigurați că nu se află la vreun risc, nici acum nici mai târziu.

Toți românii ar merita să se vaccineze cât mai curând.

Iar în dezbaterea privind „siguranța” produselor farmaceutice e suficient să observi cât travaliu e în continuare folosit pentru înțelegerea unor deznodăminte adverse severe încât, paradoxal poate, să ai încredere în evaluarea produselor medicamentoase”, a scris medicul Gabriel Diaconu pe contul său de socializare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.