Un PROFESOR de la ALDE critica superficialitatea cu care se trece peste CAUZELE REZULTATELOR de la EVALUAREA NATIONALA

verginel vacariu
Rezultatele la evaluarea nationala cu care copiii finalizeaza clasa a VIII-a si intra pe bancile liceelor sunt, parca, mai ingrijoratoare de la an la an. Cu toate acestea, nu se face o analiza corecta a ceea ce se intampla in sistemul de invatamant, este opinia profesorului Verginel Vacariu, membru in ALDE Botosani.

Potrivit acestuia, „toata lumea vede rezultatele si nimeni nu face analiza cauzelor”. O astfel de abordare a situatiei duce mai tarziu la o alta realitate dramatica: promovabilitatea la bacalaureat.

„Lumea vede rezultatele, nu vede ce este dincolo de perete. Nimeni nu se intreaba cum este continuitatea de la clasa a VIII-a la liceu.
Cand la clasa a VIII-a elevii termina evaluarea cu note de 2, de 3, de 4, cand doar aproximativ jumatate din elevi depasesc nota de cinci, ce se mai poate prelucra, slefui in invatamantul liceal, din elevii care vin cu note atat de mici, cu carente atat de mari? „,  spune profesorul Vacariu, dand de inteles ca mari probleme ar trebui identificate in invatamantul primar si gimnazial pentru a li se gasi rezolvarea cand nu este prea tarziu.

Profesorul botosanean mai sustine ca in invatamantul liceal este si mai dificil de lucrat cu elevii in conditiile in care nici manuale nu sunt pentru toti liceenii.

„Este problema cu manualele. Nu sunt, sau sunt foarte putine. Nu sunt carti de limba romana la clasele a XI-a, la a XII-a, nu sunt de matematica, elevii trebuie sa le cumpere desi se spune ca inbvatamantul este gratuit. Pentru a progresa, cel care vrea trebuie sa-si cumpere manualele, ori foarte multe familii nu isi permit acest efort financiar”, a mai adaugat Verginel Vacariu, in cadrul ultimei conferinte de presa a organizatiei ALDE Botosani.

In opinia sa, rezolvarea acestor probleme de care depinde in mare masura viitorul unor generatii de copii si, in ultima instana, viitorul Romaniei, este o provocare mare pentru orice Guvern, si politicienii ar trebui sa se aplece mai mult asupra problemelor din sistemul educational. In ultimii ani, poate doar incercarea de a reabilita invatamantul tehnic a fost o masura care poate fi salutata. O masura care trebuie continuata si nu lasata sa moar, asa cum s-a intamplat de multe ori cu ideile bune, in spatiul romanesc.

„Nu toti copiii au capacitatea de a face performanta la materiile de studiu. Sunt copii care mai greu inteleg matematica, mai greu inteleg o analiza literara, dar pot fi foarte buni meseriasi. Acestora vrem si trebuie sa le dam posibilitatea sa-si dezvolte abilitatile. Castiga si acesti tineri, dar castiga si societatea foarte mult”, a concluzionat profesorul de la ALDE Botosani.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.

Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.