Abuzuri sesizate in unitatile de invatamant, privind … uniforma scolara! Se fac demersuri pentru verificarea legalitatii finantarii uniformelor

Reprezentantii elevilor au anuntat ca vor face demersuri publice, alaturi de institutii abilitate, care sa verifice legalitatea finantarii uniformelor si gravitatea abuzurilor savarsite prin sanctionarea nepurtarii uniformei, in mai multe unitati de invatamant din tara.

Consiliul National al Elevilor, unica structura reprezentativa a elevilor la nivel national, sesizeaza in continuare abuzuri in unitatile de invatamant preuniversitar privind uniforma si obligativitatea impusa purtarii acesteia de catre conducerile scolilor.

Principalele argumente invocate de catre directori pentru astfel de decizii, care intra in sfera ilegalitatii, sunt reprezentate de siguranta in scoli si discriminare. Conform reglementarilor aflate in vigoare, accesul in scoala se face pe baza carnetului de elev, iar in acest sens nu exista niciun studiu care sa demonstreze ca, intr-adevar, uniforma creste nivelul de siguranta. Mai mult decat atat, este gresit sa impunem o uniformizare a elevilor sub pretextul nediscriminarii, in loc sa ne asiguram ca evaluarile sunt obiective si factori precum statutul social sau venitul familiei nu vor garanta o pozitie favorizata in comunitatea scolara.

Printre judetele unde au fost identificate probleme in acest sens, se numara Bacau, Mures, Salaj, Suceava, Iasi, Brasov, Galati, Botosani, Dolj, Tulcea, Vrancea si Giurgiu.

In cazul in care elevul nu poarta aceasta uniforma exista situatii in care acesta nu are acces in interiorul scolii, iar pretextul este cresterea sigurantei in unitatea de invatamant, insa, in mod paradoxal, elevului nu ii este garantata siguranta in afara perimetrului acesteia si, tot in acest sens, ii este ingradit dreptul la educatie, garantat prin legea fundamentala a tarii – Constitutia Romaniei.

Aceste uniforme sunt platite de catre parinti si ating sume insemnate comparativ cu media veniturilor familiei, astfel implementandu-se intr-un mod contrar cu legea „fondul scolii”, ce contrazice gratuitatea invatamantului de stat, asigurata prin lege.

In acelasi timp, scaderea notei la purtare sau consemnarea absentei pentru nepurtarea uniformei sunt practici des intalnite care contravin legii si eticii sistemului educational.

Consiliul National al Elevilor solicita tuturor actorilor educationali sa sesizeze orice abuz si, totodata, luarea la cunostinta a problemei de catre unitatile de invatamant, autoritatile publice locale, cat si de Ministerul Educatiei Nationale si solutionarea in cel mai scurt timp posibil, tratand cauza, si nu efectul, fara sa foloseasca forme fara fond precum intalnim in aceste momente prin uniforma.

„Este inadmisibil cum prin impunerea abuziva a uniformei scolare de catre anumite unitati de invatamant, acestea se exonereaza de raspunderea de a insufla elevilor valori si principii democratice, care sa promoveze egalitatea si sa elimine orice forma de discriminare. Nu vom tolera nicio constrangere din partea scolilor, nicio metoda de coercitie la adresa elevilor si vom continua sa ne asumam demersuri publice, alaturi de institutii abilitate, care sa verifice legalitatea finantarii uniformelor si gravitatea abuzurilor savarsite prin sanctionarea nepurtarii uniformei.”, a declarat Vlad Ștefan, Presedintele Consiliului National al Elevilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.