Ai stat in SPITAL si ai fost NEMULTUMIT de CONDITII sau de FELUL cum ai fost TRATAT? Vezi ce esti INDEMNAT SA FACI!

Dupa multimea de probleme sesizate de pacientii care au trecut prin spitalele din toata tara in ultimele luni, sefii din sanatate „au gasit rezolvarea”. Mai adauga un nivel la birocratie. Uite ce-i indeamna pe pacienti sa faca :

SA SCRIE RECLAMATII ONLINE !
 
Astfel incerca sa le dea iluzia pacientilor ca nemultumirile lor fata de lipsurile din spitale, fata de lipsa de respect cu care sunt tratati nu de putine ori de catre unii angajati, fata de spaga ceruta de unii salariati ai unitatilor medicale, si-au gasit rezolvare. 
 
Un act normativ publicat ieri in Monitorul Oficial, le ofera ocazia bolnavilor nemultumiti de serviciile si conditiile din spitale sa reclame online unitatea medicala in care ei sau rudele lor au avut parte de neplaceri. 
 
In paralel, se infiinteaza si o comisie in spital, care sa le analizeze plangerile : o comisie de etica. 
 
Guvernantii ne anunta ca se pune in practica, in acest fel,  un mecanism de feedback al pacientului in spitalele publice, mecanism aprobat prin Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 146/2015, care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 122 din 17 februarie si care se aplica de la data publicarii.
 
Cu alte cuvinte, incepand de ieri, pacientii ar trebui sa gaseasca pe site-ul fiecarui spital din Romania un formular pe care sa-l poata completa ca sa sesizeze nemultumirea cu care s-au ales, eventual, in urma spitalizarii in acea unitate. 
 
Pacientul va completa si un chestionar la externare in care sa arate ce nu i-a convenit cat a stat internat. Chestionarele si sesizarile vor fi analizate de consiliul de etica infiintat in spital. Asadar, se mai pune pe picioare inca o comisie grabita sa mai dea la spate niste hartii si sa bifeze parcurgerea unei noi etape birocratice.
 
Sefii din Sanatate vor insa sa ne asigure ca prin intermediul mecanismului de feedback, se incearca cresterea gradului de incredere al pacientilor in serviciile medicale oferite in unitatile sanitare publice.
 
In referatul de aprobare anexat actului se arata si ca sunt cunoscute cam ce nemultumiri au bolnavii nevoiti sa treaca prin spitale. Una dintre frecventele nemultumiri ar fi refuzul unor cadre medicale de a acorda servicii medicale/sanitare si conditionarea acordarii acestora de obtinerea de beneficii personale. Cu alte cuvinte, vorbim de pretinderea spagii, care are si ea niste explicatii obiective si care nu ar trebui sa arunce o pata intunecata pe intreg personalul medical, spun initiatorii actului normativ.
 
„Aceasta stare de fapt induce incertitudine in privinta onestitatii personalului medical si secundar, neincredere in actul medical prestat, ceea ce se traduce intr-un grad scazut al increderii pacientilor in calitatea serviciilor medicale. In acelasi timp, se constata cu ingrijorare deteriorarea imaginii profesionistilor din sistemul de sanatate prin incriminarea in perpetuarea fenomenului platilor informale, rezultat al lipsei unor stimulente salariale corespunzatoare si incarcarea birocratica a profesiunii medicale, ceea ce conduce la demotivarea lor, acestia preferand, in ultimii ani, sa paraseasca sistemul de sanatate national si sa performeze in tari cu o cultura organizationala mai dezvoltata”, se subliniaza in referat.
 
Cum va functiona mecanismul de feedback al pacientului ?
 
Mai intai, pacientii ar trebui sa isi arate opiniile printr-un chestionar de feedback, iar sesizarile sa le faca prin completarea unui formular online (disponibil pe site-ul spitalului public).
 
Consiliul de etica din spital trebuie sa analizeze opiniile si sesizarile, iar apoi sa trimita pacientilor si institutiilor relevante avize de etica si hotarari.
 
In acelasi timp, consiliul de etica trebuie sa evalueze, prin rapoarte periodice de activitate, gradul de satisfactie al pacientilor si gradul de respectare a drepturilor si obligatiilor pacientilor si cadrelor medico-sanitare.
 
Cand vor avea timp sa faca toate astea medicii ce vor face parte din consiliile de etica ? Se vede clar ca este vorba de un act normativ intocmit de slujbasi ai Sanatatii care nu prea au iesit din birourile ministerului. 
 
Implementarea mecanismului de feedback al pacientului este obligatorie in toate spitalele publice, incepand de ieri. 
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.