Cadrele didactice nu stiu sa gestioneze situatiile in care in clasa au copii cu ADHD, iar astfel de situatii sunt tot mai dese. Cam asta spun sefii Ministerului Educatiei, dupa cazul de la Pitesti, unde un copil cu ADHD a fost respins de colegi pentru ca ar fi deranjat orele si ar fi fost agresiv cu acestia.
Un protest al copiilor, care au cerut sa se ia masuri cu colegul lor cu nevoi speciale, a starnit un adevarat scandal national. Parintii acelor copii au sustinut demersul lor. Probabil de la ei a si pornit organizarea actiunii. Dar si cadrele didactice ar fi la mijloc. Nu ar fi stiut sa gestioneze o astfel de situatie pentru a nu se ajunge la o tensiune atat de mare. Ministerul a cerut sa se faca o ancheta interna in scoala respectiva. Si iata ce a comunicat:
„Situatia de la Pitesti nu este singulara, e ingrijorator ca atat de multi copii sunt in situatii similare iar scoala nu le ofera ceea ce au ei nevoie. Sunt copii extraordinari care merita fiecare efort al nostru pentru a fi alaturi de ei si familiile lor. Consider inacceptabila orice atitudine de respingere sau discriminare a acestor copii iar scoala este responsabila de integrarea si educarea lor. Ce am constatat, si nu doar din aceasta situatie nefericita: profesorii nu stiu sa gestioneze astfel de cazuri, unde e evident necesara intelegerea fata de nevoile elevului, o implicare mai puternica a profesorului si a psihologului, dar si comunicarea cu familia. De aceea, in paralel cu celelalte masuri, vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educatie incluziva si o mai puternica implicare a consilierilor din cadrul centrelor judetene de resurse si asistenta educationala. Suntem datori sa facem cu totii front comun pentru binele acestor copii”, a spus Mircea Dumitru, ministru al Educatiei Nationale.
O echipa mixta formata din reprezentanti ai Ministerului Educatiei si ai Ministerului Muncii s-a aflat luni, 24 octombrie 2016, la Pitesti, pentru a evalua in teren masurile luate la nivelul scolii, al Inspectoratului scolar Judetean Arges si al DGASPC Arges, in vederea integrarii elevului aflat in discutie.
Ministerul Educatiei va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, in anul scolar 2016- 2017, sa puna accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educatie incluziva.