Ministerul Sanatatii a demarat o ampla actiune de auditare si control, la nivel national, in toate cele 67 unitati de primiri urgente (UPU) finantate din bugetul de stat.
Verificarea urmareste modul de functionare si organizare a acestor unitati, in conformitate cu prevederile legislative in vigoare, precum si modul de utilizare a fondurilor alocate in 2011 de la bugetul de stat.
„Este a doua misiune de control de acest gen, in urma cu 2 ani am mai derulat o astfel de misiune. Verificarile sunt realizate de catre reprezentanti ai directiilor de sanatate publica si dureaza o saptamana de zile, cu posibilitatea de prelungire a duratei, in cazul in care este necesar. Am ales varianta in care echipele de control dintr-un judet verifica unitatea de primiri urgente din alt judet, astfel incat sa fie eliminata orice suspiciune privind rezultatele obtinute”, a declarat dr. Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii.
Oficialul MS a mai declarat ca, aceste actiuni fac parte din strategia Ministerului Sanatatii de a monitoriza si imbunatati activitatea UPU, unitati care raspund si de activitatea medicala a echipajelor SMURD.
Concluziile rapoartelor de control vor fi analizate de catre Comisia de Urgenta a MS si vor sta la baza masurilor si a deciziilor care se vor lua pentru dezvoltarea acestui sector in urmatorii 2 ani.
De asemenea, in baza datelor obtinute, a nivelului de activitate si a categoriei din care fac parte, se vor stabili si criteriile standardizate de alocare a fondurilor pentru astfel de unitati.