Home Social Cum ramane cu „dormitul in garda” din spital. Cum s-a finalizat ancheta...

Cum ramane cu „dormitul in garda” din spital. Cum s-a finalizat ancheta dupa indignarea unei paciente

Dormitul in garda pare sa fie un subiect sensibil in spitale. Unii pacienti considera ca aistentii si medicii aflati in garda ar trebui sa fie „pe metereze” in orele pentru care sunt platiti sa fie in spital. Cadrele medicale sunt de alta parere.

O garda, in cazul unui medic, inseamna mai mult de 24 de ore petrecute in spital de acesta, si judecand dupa acest aspect pare aproape imposibil ca acel cadru medical sa reziste fara sa traga un pui de somn pe timpul garzii, atunci cand nu are pacienti de consultat. Si unii asistenti considera ca nu ar trebui sa fie tratati cu asprime atunci cand mai motaie intre tratamentele efectuate pacientilor, pe timpul noptii, intre trecerile periodice prin saloane cand verifica daca totul este in ordine, cand mai schimba cate o perfuzie. Totul este sa nu isi arate supararea atunci cand „ii deranjeaza” cate un pacient cu vreo problema aparuta in vreun salon sau se interneaza vreo urgenta in miez de noapte.

Sunt pacienti, si din pacate nu putini, care spun ca o astfel de suparare le apare uneori pe fete unor cadre medicale cand apare vreo problema in garda. Si mai suparaciosi in astfel de cazuri ar fi medicii, sustin adeseori pacientii. Nu cu mult timp in urma, pe o retea de socializare, o botosaneanca posta cateva randuri prin care isi arata indignarea ca, dupa ce a ajuns in miez de noapte in spital cu mama sa bolnava, medicul de garda s-a aratat deranjat ca a fost trezit din somn.

Postarea de pe facebook a botosanencei a dus la declansarea unei anchete interne in Spitalul Judetean „Mavromati”. Chiar de la inceput, medicul purtator de cuvand a tinut sa precizeze ca nu este ilegal ca medicul de garda sa se odihneasca atunci cand nu are pacienti, dar ca in momentul in care este anuntat de asistentul medical ca a ajuns un bolnav nou pe sectie sau ca este o problema in vreun salon, trebuie sa fie dispus sa intervina fara a-si arata supararea ca a fost trezit din somn.

Asadar, conducerea Spitalul Judetean „Mavromati” s-a autosesizat si a deschis ancheta interna, pe care a si finalizat-o. Concluzia: medicul nu a avut un comportament neadecvat fata de pacienta. In plus, conducerea spitalului sustine ca acea postare ar fi adus prejudicii de imagine medicului, dar si spitalului. „Libertatea de exprimare nu da dreptul unor persoane sa afecteze demnitatea unor profesionisti, cu afirmatii defaimatoare, calomnioase”, spune directorul spitalului, Corneliu Mihai.

„Pe scurt: pacienta a fost examinata de medicul de garda de la UPU, apoi de medicul de la Neurologie, diagnosticul stabilit de catre acestia aratand ca persoana nu a prezentat o urgenta medicala si nu a necesitat internare. Am contactat-o pe doamna care a postat pe Facebook comentarii negative la adresa unui medic din cadrul spitalului, dar a refuzat sa furnizeze informatii suplimentare. Concluziile anchetei interne infirma afirmatiile postate in spatiul public. Informatiile lansate in spatiul public nu sunt sustinute si nu sunt confirmate si asa stand lucrurile, noi consideram ca a fost afecata imaginea spitalului si a medicului”, a explicat directorul Corneliu Mihai.

Conducerea spitalului sustine ca s-au facut verificari in garzi si ca personalul, de la medic la infirmier, isi face datoria. Asta nu inseamna ca atunci cand este cate o reclamatie nu este luata in serios sau ca sunt descurajati pacientii sa sesizeze atunci cand apar aspecte negative in activitatea spitalului.

„Noi tinem la imbunatatirea serviciilor medicale, la calitatea actului medical, si vom tine cont intotdeauna de reclamatiile, recomandarile pacientilor sau apartinatorilor, atunci cand sunt semnalate aspecte reale”, a concluzionat directorul unitatii medicale.

Exit mobile version