Cum se calculează media elevilor pe semestrul I?

Tezele elevilor au fost anulate, astfel că mediile pe ambele semestre se vor calcula fără să se țină cont de teze. Ministrul Educației, Monica Anisie, a clarificat modalitatea de calcul pentru mediile elevilor din anul școlar 2020-2021.

„Media semestrială se calculează prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului”, a subliniat Monica Anisie pe pagina sa de Facebook.

Prin urmare, mediile se calculează ca la materiile la care nu se susțin teze. Media la disciplinele fără teză este media aritmetică a notelor trecute în catalog, rotunjită la cel mai apropiat întreg.

De exemplu, pentru notele 5, 7, 9, 8, media se calculează: (5+7+9+8)/4 = 7,25, deci media este 7.

Mesajul complet transmis de ministru:

„Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, că în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului.

  • Eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare.
  • Evaluarea formativă joacă un rol cheie în susținerea progresului elevilor în timpul procesului de predare-învățare. În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala.

De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teză.

Astfel, profesorii se vor concentra pe evaluările formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de învățare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul.

  • Modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic. Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul).Dacă exigențele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competențe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe”, a scris ministrul Educației pe pagina sa de Facebook.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.