GRADATII de MERIT 2017. Noutatea, la CRITERII, a acestei sesiuni de stabilire a gradatiilor de merit ce vor fi acordate incepand cu luna septembrie 2017 se refera la implicarea activa a oamenilor scolii in prevenirea si combaterea abandonului scolar.
„Deschidem cu adevarat competitia pentru gradatia de merit si pentru cadrele didactice fara premii la olimpiade dar cu rezultate reale in prevenirea abandonului sau educarea copiiilor cu cerinte educationale speciale”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Educatiei.
Asadar, se va pune acelasi accent pe munca de combatere a abandonului scolar in randul elevilor, ca si in cazul obtinerii rezultatelor deosebite cu elevii la concursuri si olimpiade.
„De multe ori ne este mai confortabil noua, tuturor, sa ne uitam catre rezultate, catre succesul obtinut de olimpici la diferite competitii nationale sau internationale… Este iluzoriu sa credem ca rezultatele la olimpiade sau concursuri reprezinta o diagnoza de sistem„, se mai arata, in acelasi comunicat.
Ca si in ceilalti ani, ISJ evalueaza activitatea candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit, inclusa in raportul de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare. Perioada luata in calcul: 1 septembrie 2011-31 august 2016.
Fisa in baza careia se realizeaza (auto)evaluarea se elaboreaza tinandu-se cont de criteriile generale care trebuie indeplinite de candidat.
La criterii avem o noutate. Primul si principalul criteriu, cel ce se refera la activitatile complexe cu valoare instructiv-educativa, care ii poate aduce pana la 70 de puncte candidatului, aduce in acest an, ca noutate, accentul deosebit pus pe activitatea si rezultatele obtinute cu copiii din medii defavorizate. Iata, potrivit criteriilor din Ordinul de Ministru, ce v-ar putea spori punctajul pentru gradatia de merit:
– rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare;
– initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
Calendarul
Intre 1-17 martie 2017 – intocmirea si depunerea, de catre candidati, a dosarelor si obtinerea avizelor la nivelul unitatii de invatamant.
In perioada 20-31 martie – depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea candidatului, la secretariatului ISJ.
3 – 25 aprilie – Analiza dosarului de catre inspectorul care coordoneaza disciplina, cu consultarea Consiliului consultativ si elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului.
Intre 27 aprilie-17 mai – verificarea dosarelor si acordarea punctajelor de catre comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit
18-19 mai – aprobarea listei cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii, de catre Consiliul de administratie al ISJ
19 mai – Afisarea listei cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii, la avizierul ISJ
19-22 mai – depunerea contestatiilor asupra punctajului acordat si stabilirea numarului gradatiilor de merit ce pot fi redistribuite
23- 25 mai- solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii
26 mai 2017 – validarea rezultatelor finale ale concursului de catre Consiliul de administratie al ISJ si afisarea rezultatelor la inspectorat
30-31 mai- lista cu personalul din unitatile de invatamant validat in vederea acordarii gradatiilor de merit, inaintata la MECT
Emiterea Ordinului de ministru – 21 august 2017.