La Spitalul Judetean „Mavromati”, managerul si-a pus in plan sa organizeze o intalnire cu salariatii unitatii medicale, a carei tema sa fie legata de comportamentul si limbajul pe care trebuie sa il aiba angajatul spitalului fata de pacient.
Asta deoarece, nu o data, in chestionarele completate de pacienti, pe care le-a distribuit Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, au fost bolnavi care s-au plans de atitudinea, de limbajul nepoliticos al unor angajati ai unitatii medicale.
Viorel Iliuta, managerul Spitalului Judetean, recunoaste ca si la urechile lui au ajuns semnale ca nu intotdeauna cei ce lucreaza in spital se adreseaza cuviincios pacientilor.
„Este posibil ca uneori modul de adresare a unor categorii de personal sa nu fie cel potrivit fata de pacient. Uneori, poate, nu se da dovada de politete fata de pacient. Situatii din acestea nu trebuie sa se mai intample in spital. Sunt semnale de alarma fata de care trebuie sa reactionam. Pana la urma, intelegerea situatiei pacientului, compasiunea pentru situatia acestuia trebuie sa fie una din misiunile importante ale personalului medical. Cadrul medical, angajatul spitalui trebuie sa empatizeze cu cel care este in suferinta”, a declarat Viorel Iliuta.
Pe de alta parte, si unii angajati ai spitalului se arata nemultumiti de felul cum se comporta o parte din pacienti, de felul cum li se adreseaza, uitand de respectul pe care trebuie sa-l arate, la randul lor, angajatilor spitalului.
„Este condamnabila lipsa de politete pe care poate o arata unii angajati ai spitalului fata de pacienti, dar si pacientul, la randul sau, trebuie sa se comporte civilizat cu salariatii unitatii medicale”, a declarat un cadru medical de la Spitalul Judetean, care sustine ca nu o data au fost situatii in care pacientii i-au agresat verbal pe cei ce lucreaza la patul bolnavului.