Peste 66% dintre profesorii români susțin redeschiderea școlilor

Mai mult de jumătate dintre profesori susțin redeschiderea școlilor din țară. Mai exact, peste 66% dintre profesorii care au răspuns la un chestionar realizat de organizațională educațională SuperTeach, în rândul a peste 1.500 de cadre didactice.

De asemenea, 53.7% dintre dascăli spun că și-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de școală ar fi o variantă mai bună decât actuala situație, cea în care elevii urmează cursuri online, conform Mediafax.

La întrebările organizației SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat din mediul urban – 76%.

Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach în perioada 9-12 noiembrie a.c. și a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.

„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor, în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale. Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate și faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor și ale părinților. Îi felicit pe profesori că înțeleg și sunt empatici la nevoile copiilor și că sunt aproape de încercările prin care trec părinții – pe lângă faptul că le este greu să facă școală cu cei mici de acasă, părinții înțeleg care este impactul pe termen lung al acestei situații. Iată că profesorii fac corp comun cu părinții pentru dezvoltarea copiilor și a viitorului țării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.

În lipsa unui scenariu verde pentru școlile din România, dascălii preferă sistemul hibrid – aceasta fiind concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de învățământ (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, în perioada 24-27 octombrie a.c.).

De altfel, profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacele și echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale țării să participe la lecțiile online.

„Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigura logistica tehnică pentru a preda online, dar nu și căldură”, a declarat unul dintre profesorii participanți la conferința SuperTeach.

Întrebați care este cea mai grea parte din procesul predării online, aproape toți profesorii (din cei 300 de respondenti și participanți ai evenimentului) au mărturisit că testarea și evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfășurării claselor, interacțiunea slabă cu elevii în timpul orelor online, dar și lipsa interesului elevilor se numără printre cele mai mari dificultăți cu care se confruntă, în prezent, în scenariul roșu.

De asemenea, pentru a face față provocărilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer susținerea din partea școlilor, dar și al autorităților din România.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.