Home Social PROFESORII, in fata unor CRITERII ABERANTE pe care trebuie sa le indeplineasca...

PROFESORII, in fata unor CRITERII ABERANTE pe care trebuie sa le indeplineasca daca vor SALARII mai MARI

Criteriile de performanta pe care cadrele didactice trebuie sa le indeplineasca daca vor salarii mai mari in 2016, starnesc nemultumirea multor cadre didactice.

Printre altele, profesorii trebuie sa faca parte din diverse comisii, sa aiba titlul de doctor si sa faca rost de bani din fonduri extrabugetare, pentru a obtine salarii mai mari.
 
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a stabilit prioritatile strategice si planurile de actiuni sectoriale pe anul 2016, in domeniul educatiei si cercetarii. 
 
Iata cateva criterii de performanta pe care trebuie sa le bifeze cadrele didactice daca vor sa-si mareasca: 
 
– programe de studii suplimentar fata de calificarea initiala
– diploma de doctor
– participarea la atragerea de finantari extrabugetare pentru unitatea de invatamant
– participarea in comisiile de organizare si desfasurare a examenelor si concursurilor nationale
– participarea la programe si proiecte educationale, centre de documentare si informare, laboratoare etc.
– participarea in comisii de la nivelul unitatii de invatamant
 
In perioada urmatoare eforturile ministerului vor viza indeplinirea urmatoarelor obiective strategice:
 
– asigurarea transparentei in educatie si cercetare;
 
– reglementarea si implementarea la scara nationala a invatamantului profesional dual;
 
– imbunatatirea tranzitiei de la invatamantul secundar superior (clasele a XI-a si a XII-a) la invatamantul tertiar (facultate) – acces si echitate;
 
– implementarea Strategiei de Cercetare-Dezvoltare si Inovare (2014-2020) pentru specializare inteligenta;
 
– internationalizarea invatamantului superior.
 
Ca procese interne pentru atingerea acestor obiective, MENCS si-a propus dezvoltarea si integrarea Sistemului Informatic din Educatie si Cercetare, dezvoltarea invatamantului preuniversitar si a capacitatii institutionale a universitatilor, cresterea sigurantei activitatii de invatamant si reabilitarea seismica a cladirilor si caminelor studentesti, dezvoltarea cercetarii si dezvoltarii in Romania.
 
In materie de procese legislative, se impune adaptarea cadrului normativ si legislativ privind educatia si cercetarea.
 
Documentul ce contine prioritatile strategice si planurile de actiuni sectoriale pe anul 2016 a fost publicat pe site-ul Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice.
 

Exit mobile version