Este o îmbinare între programare și matematică, o inovație didactică menită să facă matematica mai puțin temută și programarea mai accesibilă.
Timp de trei ani profesori și elevi al Colegiului Național ”A.T.laurian” au fost parte din proiectul ce a pregătit ”lansarea pe piață” a noii discipline, împreună cu parteneri din alte patru țări. Peste 20 de proiecte de lecție, pe care orice profesor de mate sau info le poate viziona și folosi la clasă cu proprii elevi, au fost create, testate, evaluate și încărcate pe platforma ProgMath https://sites.google.com/view/progmath.
Doritorii pot găsi aici înregistrări ale lecțiilor, 3 cursuri online de învățare a limbajelor Scratch, C++, Python, ce au fost create pentru profesorii de matematică, dar și înregistrări ale altor evenimente de prezentare și diseminare a activităților din proiectul intitulat „Dezvoltarea unui model european sustenabil pentru integrarea programării în predarea matematicii” (ProgMath) Acesta a fost un al doilea proiect al laurienilor derulat sub coordonarea Municipalității Vasteras din Suedia și se anunță și altele pentru că suedezii doresc să păstreze un parteneriat pe termen lung cu botoșănenii.
Cele cinci echipe s-au vizitat în acești trei ani ai proiectului, urmărindu-se reciproc pentru modul de predare a matematicii și informaticii, pentru relația cu elevii, gestionarea claselor de elevi, nivelul de dificultate îndrăznit de profi și alte aspecte pe care orele obișnuite de predare a celor două discipline le presupun, dat fiind specificul lor.
La Botoșani echipele din Suedia, Finlanda, Franța și Marea Britanie au fost în 2019, când Athina Vasilakou, de la UCL Academy din Londra și Bodie Lövgren, project leader, developer of mathematics în cadrul Primăriei din Västerås, se declarau impresionați de nivelul matematicii lucrate de copii, de responsabilitatea pe care o arată, de disciplina și seriozitatea orelor din Laurian.
Ultima întâlnire a proiectului a avut loc, însă, chiar zilele trecute la Toulouse, Franța. Au fost asistați profesorii de progmatică de la Lycee ”Saint Exupery”, Blagnac și s-a pregătit raportul final al proiectului, așa cum ne-a povestit Daniela Cardaș, unul dintre profesorii laurieni implicaţi în proiect.
Trăgând linia, profesorii pot spune că cele mai importante realizări rămân cele peste 20 de proiecte de lecție încărcate pe platforma ProgMath, cursurile online, ideile descoperite în timpul schimburilor de experiență și care vor fi folosite la clase de către parteneri, dar și căldura relațiilor ce s-au format în cei trei ani, ce, cu siguranță, vor dura și după închiderea proiectului. Partenerii s-au despărțit plănuind să păstreze legăturile și să se revadă cu ocazia altor proiecte finanțate cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul ERASMUS+, cum a fost și cel ce se încheie acum.