Se ”coc ” REDUCERI de PERSONAL la SOCIETATILE subordonate CL ?

Botosanenii au aflat azi din media locala ca auditul comandat pe bani grei (20.000 de euro) de Primarie pentru a spune cum stau lucrurile la societatile din subordinea CL, Locativa si Uban Serv, nu prea are elementele de senzatie pe care le anunta primarul Ovidiu Portariuc cu cateva luni in urma.

Nu mai sunt salariile colosale de care vorbea edilul, nu sunt ilegalitati, se pare ca au cam scormonit degeaba cei de la firma de audit. Acestia tot au venit insa cu ceva : recomandari privind dimensionarea optima a numarului de angajati.

Cu alte cuvinte, primarul Ovidiu Portariuc, prin auditul comandat, ajunge la reducerea din personal. Motivul ar fi diminuarea cheltuielilor din bugetul local. Cum insa aduce vorba de externalizarea unor servicii, se ridica mari semne de intrebare in ce priveste economisirea banului public, stiute fiind multele esecuri in aceasta directie prin care au trecut institutiile care au recurs la externalizare de servicii. Pentru ca si externalizarea se face ”ca la noi”.

Vestea e ”numai buna” sa le dea starea de spirit potrivita muncii angajailor din societatile subordonate Consiliului Local, Locativa, Urban Serv sau Modern Calor.

Contabili, IT-isti, angajati de la Resurse Umane sau care se ocupa cu achizitiile, juristi, toti sunt vizati de reorganizarea care s-ar putea face in baza recomandarilor de externalizare a serviciilor. Ovidiu Portariuc vorbeste de intentia de a se prelua angajati de la societatile amintite pentru asa numitul ”Centru de servicii penru functii de suport suport”.

Evident ca nu toti vor putea fi preluati de noua structura care ar trebui sa deserveasca toate societatile subordonate CL. Dar primarul are o vorba mai veche : ”noi nu facem protecte sociala cu banii contribuabililor”. Sa nu pierdem din vedere insa ca un astfel de centru ar trebui sa aia si o conducere. Si astfel se mai face loc pentru niste posturi de sefi cu bani economisiti de la trimiterea in somaj a unor angajati.

Dar, pana sa se ajunga la reorganizarea de care a vorbit edilul, e cale lunga. Propunerea ar trebui sa ajunga mai intai la mapa consilierilor locali, ca proiect de hotarare, si apoi acestia sa decide ce este mai bine pentru cele trei societati.

Cert este ca nu prea auzim de noi locuri de munca din gura primarului, dar auzim in schimb, destul de des, de planuri care sa mai duca la disparitia unor locuri de munca deja existente.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.