O echipă de profesori din catedra de matematică a Colegiului Național „A.T. Laurian” se deplasează pentru câteva zile în Suedia pentru a lua lecții, la propriu și la figurat, de la colegii din țara gazdă, Marea Britanie, Franța și Finlanda.
Un proiect ce se va desfășura în următorii trei ani le va permite dascălilor de la colegiul botoșănean să afle și să aplice noutățile privind integrarea programării informatice în lecțiile de matematică.
Coordonat de Municipalitatea Vasteras din Suedia, proiectul se intitulează „Developing a sustainable European model for the integration of Programming in the teaching of Mathematics” (ProgMath) și este o continuare a parteneriatului strategic realizat în cadrul unei colaborări anterioare încheiate în 2017. Acesta este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul ERASMUS+, Acțiunea cheie 2 – proiecte de parteneriat strategic în domeniul școlar, cooperare pentru inovare și schimb de bune practici.
Deplasarea profesorilor este prima întâlnire dintre echipele partenere, dascălii pregătind și urmând să facă schimb de proiecte de lecții în cadrul cărora să îmbine informatica și matematica, folosind, așadar, pasiunea elevilor pentru prima, pentru a o face pe a doua mai atractivă.
Scopul proiectului este dezvoltarea competențelor profesionale ale profesorilor de matematică prin integrarea programării în lecțiile de mate, dorindu-se realizarea unor resurse educaționale ce să ajute la îmbinarea cu succes a celor două discipline.
Echipa managerială a Colegiului Laurian, formată din Mihaela Prăjinariu și Ioan Onofrei, este recunoscută pentru încurajarea continuă a colectivului de profesori, indiferent de catedră, înspre cele mai diverse colaborări cu instituțiile de învățământ și numai, din țară și de peste hotare.
Se dorește ca metodele folosite la clasă de dascălii laurieni să transforme în performanțe maxime potențialul considerabil al elevilor lor. Numărul mare de proiecte câștigate și derulate de laurieni arată că eforturile directorilor nu sunt în van.