Veste importanta pentru ASISTENTII MEDICALI interesati de ECHIVALARE! Pasii de parcurs pentru SALARII EGALE la munca egala

Veste importanta pentru ASISTENTII MEDICALI interesati de ECHIVALARE! Pasii de parcurs pentru SALARII EGALE la munca egala. O prima PROCEDURA privind implementarea echivalarii asistentelor medicale absolvente de postliceala este propusa de Federatia „Solidaritatea Sanitara” din Romania, care a elaborat propunerile ce sunt aduse in fata autoritatilor, materialul fiind alcatuit de colectivul de experti ai Centrului de Cercetare si Dezvoltare Sociala „Solidaritatea”/ Federatia „Solidaritatea Sanitara”, coordonator fiind Viorel Rotila.

Sindicatul Solidaritatea Sanitara sustine introducerea acestei proceduri in Contractul Colectiv de Munca, iar pentru ca acest lucru sa se intample, li se cere asistentilor medicali sa semneze o petitie in acest sens.

Mai exact, pe scurt, ce propune Sindicatul Solidaritatea Sanitara pentru asistentii medicali care asteapta sa obtina echivalarea?

In primul rand, constituirea unei Comisii pentru Implementarea Echivalarii Asistentelor Medicale Absolvente de Postliceala (in continuare (CIEAMAP). Aceasta ar urma sa fie o comisie cu caracter permanent, alcatuita din cate doi reprezentanti ai Ministerului Sanatatii, respectiv ai federatiilor semnatare ale contractui colectiv de munca.

Aceasta comisie ar urma sa fie singurul organism imputernicit sa negocieze cu reprezentantii Ministerului Educatiei si ai universitatilor/facultatilor de medicina forma metodologiei pentru recunoasterea studiilor/competentelor asistentelor medicale absolvente de postliceala, cu diploma de bacalaureat.

Principalul instrument de lucru cu care va opera organismul amintit il constituie Bilantul de competente.

Si iata care sunt, in acest sens, propunerile colectivului de experti ai Centrului de Cercetare si Dezvoltare Sociala „Solidaritatea”/ Federatia „Solidaritatea Sanitara”:

(1)Bilantul de competente presupune evaluarea tuturor competentelor pe care le detin asistentele medicale/asistentii medicali, indiferent de modalitatea in care le-au obtinut, luand in considerare toate modalitatile de evaluare prevazute de Directiva36/UE/2005, asa cum a fostmodificata si completata de Directiva 55/UE/2013.

(2)Bilantul de competente presupune cel putin urmatorii pasi logici:

a.Identificarea tuturor competentelor dobandite prin formarea initiala, certificate prin diplomele obtinute in urma acestor forme de absolvire.
b.Identificarea competentelor obtinute in urma absolvirii diferitelor cursuri de initiere/specializare.
c.Identificarea tuturor competentelor obtinute in urma formarii profesionale continue.
d.Identificarea si validarea competentelor obtinute in baza experientei profesionale.
e.Validarea competentelor obtinute in mod informal.
f.Identificarea experientelor profesionale ce pot fi asimilate orelor de practica clinica.

(3)Bilantul de competente trebuie aplicat in mod individual fiecarei asistente medicale/fiecarui asistent medical care solicita acest lucru, rezultatul acestui proces constituindu-l tabloul competentelor individuale.
(4)Scopul principal al bilantului de competente il reprezinta recunoasterea competentelor detinute, indiferent de forma in care au fost obtinute, respectiv a numarului de credite corespunzator competentelor detinute, urmata de dreptul de a-si completa competentele/creditele lipsa in invatamantul universitar. (5)Competentele/creditele lipsa vor fi calculate ca diferenta dintre programul minim de formare a asistentelor medicale din in cadrul invatamantului universitar si competentele/creditele detinute, demonstrate de bilantul de competente.

Art. 8(1)Avand in vedere prevederile privind bilantul de competente, asa cum sunt mentionate la art. 7, cel de-al doilea pas esential al procesului de echivalare/revalorizare il constituie completarea competentelor prin intermediul formarii.

(2)Tinand cont de faptul ca nivelul profesional avut in vedere prin intermediul echivalarii il constituie asistenta medicala absolventa de studii universitare, formarea pentru completarea competentelor va fi desfasurata in mediul universitar, in cadrul facultatilor de profil, respectiv a extensiilor acestora.

(3)Procesului de echivalare se incheie cu examenul de absolvire al formarii universitare, absolventele avand dreptul la diplomele de licenta.

Art. 9

In baza prevederilor art. 33 al Directivei 36/UE/2005, in forma modificata de Directiva55/UE/2013 asistentele medicale care au inceput scoala postliceala inainte de 1 ianuarie 2007 si care au fost angajate in aceasta calitate cel putin 3 ani consecutivi in ultimii 5 ani (solicitand/detinand un certificat in acest sens), beneficiaza de recunoasterea integrala a competentelor detinute in baza principiului respectarii drepturilor dobandite.

Acestea sunt doar cateva dintre propunerile de modificare a Contractul Colectiv de Munca cu care vine solidaritatea Sanitara.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.