Modernizarea infrastructurii rutiere este o condiție esențială pentru dezvoltarea județului Botoșani și recuperarea decalajelor față de celelalte regiuni ale țării. Din acest motiv, conducerea executivă a Consiliului Județean a făcut demersuri la nivel guvernamental pentru a include Botoșaniul în planurile de dezvoltare și modernizare ale Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„În timp ce unii politicieni au desenat doar drumuri pe harta județului și, în prezent, din mersul mașinii, «monitorizează lucrările» din cadrul proiectelor pe care, de altfel, nu le-au susținut în Parlament, noi facem eforturi zi de zi pentru modernizarea infrastructurii rutiere a județului. Din păcate, s-au pierdut doi ani în perioada 2019-2020, când reprezentanții partidelor aflate atunci la putere nu au făcut nimic pentru Botoșani, ba mai mult au întârziat, cu cel puțin un an, punerea în execuție a modernizării drumurilor naționale Botoșani – Târgu Frumos și Botoșani – Ștefănești, a căror licitații erau în ultimele etape la finele anului 2019. Deși este foarte greu, vrem să recuperăm acest timp pierdut și, de la Consiliul Județean Botoșani, am făcut mai multe demersuri pentru modernizarea drumurilor naționale care fac parte din «familia» DN29. În urma acestora, am obținut fondurile necesare pentru realizarea de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a expertizelor necesare demarării realizării documentațiilor tehnice pentru sectoarele de drum Botoșani – Dorohoi și Dorohoi – Suceava și avem promisiunea că, la rectificarea bugetară, vor fi prinse fondurile pentru expertizarea sectorului Botoșani – Săveni”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean.
Modernizarea sectorului Botoșani – Dorohoi va presupune, pe anumite porțiuni, lărgirea căii de rulare.
„Pentru fluidizarea traficului, în cazul drumului Botoșani – Dorohoi, care este unul dintre cele mai circulate drumuri naționale din județ, se impune o lărgire a căii de rulare. Este vorba de trecerea la patru benzi pe cei trei kilometri de la ieșirea din Botoșani până la ieșirea din Cătămărești-Deal, dar și de realizarea de benzi suplimentare la ieșirea din Dorohoi și pe sectoarele unde structura terenului o permite. În discuțiile repetate pe care le-am purtat cu vicepremierul și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, directorul CNAIR, Cristian Pistol, și directorul DRDP Iași, Dănuț Pilă, am insistat pe abordarea unitară a acestor sectoare de drum, pentru că numai așa se va putea dezvolta întregul județ”, a spus președintele Consiliului Județean, Doina Federovici.
În perioada imediat următoare, directorul DRDP Iași va veni în județul Botoșani pentru a evalua starea drumurilor naționale pentru care Consiliul Județean a cerut demararea de urgență a procedurilor de modernizare și pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât acestea să poată fi circulabile până la demararea lucrărilor.
De asemenea, în urma discuțiilor cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, s-a decis și modernizarea tronsonului dintre Silișcani și Drislea (km 18+500 – km 21+800) de pe DN29D, Botoșani – Ștefănești, care nu a putut fi prins inițial în proiect din cauza litigiului dintre autoritatea centrală și constructorul care făcuse stabilizarea.
„În prima săptămână a lunii februarie au fost pe teren mai multe echipe care au realizat măsurătorile și expertizele necesare pentru ca și acest sector de drum să fie modernizat. Termenul de predare al acestor lucrări este sfârșitul acestei luni. Conducerea DRDP Iași a înțeles necesitatea modernizării integrale a DN29D și va face toate procedurile astfel încât tot drumul dintre Botoșani și Ștefănești să fie realizat unitar”, a mai declarat Doina Federovici.
Reamintim că la finalul lunii trecute, Consiliul Județean Botoșani în parteneriat cu Primăria municipiului Botoșani și Primăria și Consiliul Județean Suceava au preluat realizarea studiilor și documentațiilor tehnico-economice pentru drumul de mare viteză Suceava (A7) – Botoșani.
În prezent, la Ministerul Transporturilor se lucrează la Studiul de favorabilitate pentru această investiție, pentru ca, pe baza lui, în această primăvară, autoritățile locale să poată declanșa licitația pentru documentațiile necesare realizării investiției.
„Avem determinarea, știința și puterea de a rezolva probleme cu care s-a confruntat județul în trecut, fie că vorbim de drumuri de interes național sau județean. Eforturile noastre încep să dea roade, dar toți factorii politici trebuie să facă efort comun, pentru a maximiza șansele de dezvoltare a județului”, a conchis Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.