In atentie, DRUMUL NATIONAL de PAMANT. Cum va arata dupa modernizare

In ultimul timp s-a vorbit foarte mult despre drumul DN 24C, singurul drum national de pamant din Romania. Pentru a-l aduce in starea fireasca a drumurilor nationale,

Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi, cu sprijinul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, anunta ca in ultim ii doi ani a realizat toate demersurile tehnice necesare in cazul drumului DN 24C, pentru a-l aduce in starea fireasca a drumurilor nationale.

Asadar, cat mai este de asteptat pana la finalizarea lucrarilor de modernizare la drumul de pamant din judetul Botosani? Iata ce anunta DRDP Iasi, intr-un comunicat:

Dupa ce anul trecut s-a realizat documentatia tehnica, in acest an a fost finalizata prima etapa a proiectului, respectiv pietruirea si amenajarea santurilor. Lucrarile executate pe acest sector de 35,6 km au constat in: nivelare platforma drum, asternere primul strat de balast, asternere al doilea strat de balast, asternere piatra sparta, executie santuri din pamant si reparare podete transversale.

Utilizarea drumului de catre autovehicule grele dupa finalizarea lucrarilor de pietruire a favorizat aparitia unor degradari, in special fagase si gropi, care creaza disconfort participantilor la traficul rutier. Aceste degradari vor fi eliminate in perioada imediata prin scarificare si completare cu piatra sparta, astfel incat sa fie asigurate conditii de circulatie in siguranta pentru toate categoriile de vehicule.

Sistemul rutier rezultat in urma lucrarilor va avea in final urmatoarea alcatuire:

– 4 cm strat de uzura BA 16 m ;

– 6 cm mixtura asfaltica AB2

– 25 cm piatra sparta ;

– 30 cm strat de balast;

– 20 cm strat de forma.

Dimensionarea sistemului rutier s-a realizat pentru vehicule cu sarcina pe osie de 11,5 t, la un trafic de perspectiva de 15 ani. De asemenea, la dimensionare s-a tinut seama de verificarea structurii rutiere la inghet – dezghet (conform STAS 1709/1/2 – 1990) si de fenomenul de oboseala. Santurile si rigolele sunt dimensionate pentru colectarea apelor de suprafata si dirijarea lor catre emisari. Ele s-au prevazut pe cca. 68% din lungimea traseului proiectat.

Majoritatea santurilor vor fi de pamant deoarece declivitatile sunt reduse. Asa cum rezulta din profilurile transversale santurile colecteaza apa de pe partea carosabila si mai putin de pe terenurile agricole alaturate. Sunt trei poduri, cel mai mare fiind de 9,60 metri.

Podetele existente in numar de 25, au deschideri de 0.6 ÷ 3,5 m, 6 dintre acestea au deschiderea sub 2,00 m. S-a prevazut inlocuirea tuturor podetelor existente cu deschiderea sub 2,00 m si a celor in stare proasta, largirea si reparatia celor corespunzatoare, precum si un numar de inca 7 podete proiectate noi.

Toate intersectiile se amenajeaza, iar drumurile laterale sunt amenajate pe 25 m, 15 m cu imbracaminte asfaltica si 10 m pietruire.

La finalul lucrarilor DN 24 C va avea realizata intreaga semnalizare rutiera in conformitate cu standardele si normele in vigoare, atat cea verticala cat si cea orizontala, benzi vibratoare la trecerile de pietoni, lampi cu lumina focusata la trecerile importante de pietoni (scoli, primarii).

In localitati vor fi amenajate trotuare pentru a evita traficul pietonal pe acostamente sau pe partea carosabila si parapete pietonale in zona scolilor.

Prin modernizarea lui DN 24C de la km 106+650 la km 142+250, prin impietruire, va creste accesibilitatea in aceasta zona cu un important potential economic si in special agricol, vor fi asigurate conditiile activitatii de aprovizionare, se vor reduce perioadele si costurile de transport, consumul de carburanti precum si costurile de intretinere si reparatie ale vehiculelor.

”S-au alocat pana acum sumele necesare, conform graficului pe care ni l-am propus. Avem convingerea ca anul viitor vom incheia lucrarile de modernizare a acestui drum, prin turnarea unui covor de asfalt, astfel incat sa nu mai fie nici macar drum de piatra. Numai asa vom ajuta aceasta zona slab dezvoltata economic sa ajunga la un nivel de civilizatie mult asteptat de oamenii acestor meleaguri de legenda. Pentru sectorul de drum sus mentionat, s-a incheiat contractul ,,Servicii de proiectare – Revizuire SF pentru obiectivul Modernizare DN 24 C km 106+650 – km 142+250”, iar Studiul de Fezabilitate a fost analizat si avizat in C.T.E. – D.R.D.P. Iasi si transmis CNAIR SA, in vederea avizarii si introducerea la finantare pentru anul 2017”, a spus ing. Ovidiu Mugurel LAICU, director regional executiv al DRDP Iasi.

D.R.D.P. Iasi isi cere scuze de la utilizatorii acestui drum national pentru disconfortul produs de degradarile aparute in carosabil si recomanda participantilor la trafic sa respecte semnificatia indicatoarelor rutiere.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.