FACTURILE LA ENERGIE TERMICA SI APA au scos in strada zeci de botosaneni!

Joi la amiaza, in fata Primariei municipiului Botosani, zeci de botosaneni s-au adunat pentru a-si arata nemultumirea fata de facturile pe care le platesc la Modern Calor desi isi incalzesc apartamentele cu centrale termice fara sa beneficieze de serviciile operatorului local de termie.

Nemultumirile au vizat si facturile de la Modern Calor, faptul ca, nu de putine ori, aceste facturi sunt incarcate cu consumuri ale vecinilor rau platnici, care nu declara corect volumul de apa consumat. Protestatarii si-au aratat si indignarea ca pierderile mari din reteaua de apa duc la cresterea pretului apei.

Protestul a fost organizat de Federatia Asociatiilor de Proprietari, de Asociatia Persoanelor fara Loc de Munca si de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor Europrotect Consum.

Protestatarii au venit cu o nota de revendicari, pregatiti sa o predea atat conducerii Primariei Botosani, cat si prefectului Costica Macaleti, reprezentantul in judet al Guvernului.

In aceasta nota, ei arata ca proprietarii de centrale nu mai vor sa plateasca la Modern Calor pentru incalzirea spatiilor comune si nici sa vada pe facturile la apa consumuri peste cel inregistrat de apometrele din apartamentele lor.

Inca din urma cu cinci ani, reprezentantii asociatiilor de proprietari au cerut expertizarea sistemului centralizat, a instalatiei si a numarului real de consumatori.

De altfel, nemultumirea le este cunoscuta de ani de zile. A fost chiar speculata in campania electorala.

Nemultumirile acestea au ajuns de-a lungul anilor si la politicieni, dar si la comisarii de la Protecta Consumatorilor. Primii s-au facut ca le cauta rezolvare acestor nemultumiri, ceilalti au adus de fiecare data in discuite legislatia care nu le permite sa intervina in sprijinul consumatorilor.

Acum, avertismentul protestatarilor este clar: vor ajunge la CEDO pentru a li se face dreptate, dupa ani de amanari a proceselor in justitie.

„Cred ca CEDO este ultima speranta, pentru ca de la autoritati nu vedem niciun sprijin in rezolvarea acestei probleme, in furtul pe care il practica cei doi operatori. Pana acum au fost doar promisiuni, justificari, si mare parte a cetatenilor a platit bani multi pentru servicii de care nu a beneficiat. Problema aceasta este pasata de la unul la altul si nu este normal pentru ca orice intarziere in rezolvarea problemei inseamna pierderea unor sume de bani e catre cetateni”, a declarat unul dintre protestatari.

Vineri, reprezentantii asociatiilor de proprietari se intalnesc cu sefi ai Autoritatii Nationale de Reglementare in Serviciile Comunitare, tema de discutie urmand sa fie tocmai nemultumirea care i-a scos din case pe botosanenii adunati joi in fata Primariei.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.