Una dintre cele mai importante și așteptate investiții din județul Botoșani a intrat în linie dreaptă.
Consiliul Județean, în prezența reprezentanților dirigintelui de șantier, ai proiectantului și ai instituțiilor avizatoare, au predat constructorilor amplasamentele loturilor din Drumul Strategic, adjudecate în procesul de licitație, pentru a începe procesul de modernizare.
„Este un moment pe care cu toții îl așteptam. Așa cum am mai spus, Drumul Strategic este principala mea prioritate, drept dovadă fiind faptul că de când am preluat mandatul de președinte al Consiliului Județean, împreună cu echipa de conducere și cu specialiștii instituției implicați în acest proiect, am făcut tot ce este omenește și legal posibil, să ajungem cât mai repede la acest moment. Practic, de astăzi, din momentul predării amplasamentului, curg cei doi ani în care constructorii vor trebui să termine lucrările pe care le-au contractat. Este un termen maximal, pe care reprezentanții constructorilor și l-au asumat. Mai mult, avem promisiunea lor că vor face un drum de calitate, care să reziste peste ani, astfel încât să fie o carte de vizită pentru firmele lor. Este un proiect foarte important pentru noi, cei care locuim în județul Botoșani, dar și pentru domniile lor”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean.
Lotul 1 din Drumul Strategic, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni. Lucrările de modernizare se ridică la 112,4 milioane de lei, inclusiv TVA, și vor fi efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest.
Lotul 3, în lungime de aproximativ 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, va fi modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex 2000 Company. Valoarea lucrărilor contractate este de 103 milioane, inclusiv TVA.
Prin realizarea investiției pe cele două loturi din Drumul Strategic se vor moderniza 56 de kilometri de drum județean, dintre care aproximativ 18 kilometri sunt din piatră, iar 38 de kilometri au o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, a cărei stare de degradare este foarte avansată.
În ceea ce privește lotul 2, Consiliul Județean a solicitat magistraților Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor judecarea în regim de urgență, pentru a nu pune în pericol acest proiect.
„Sperăm să avem o sentință în scurt timp și lucrurile să intre într-un făgaș normal”, a mai spus Doina Federovici, președintele Consiliului Județean.