SUFOCATI de RCA ?! NESANSA! Autoritatile „ridica din umeri” si constata CUM au fost INSELATI SOFERII in ULTIMII ANI

Tarifele RCA nu se mai opresc din cresterea galopanta! In ultimii ani firmele de asigurari au dat impresia ca ii jumulesc” pe soferi.

Jumuleala pe fata,  fara ca institutia platita din bani publici pentru a controla ce se intampla pe piata asigurarilor sa intervina in vreun fel.
 
Acum soferii cer Guvernului limitarea tarifelor asigurarilor obligatorii. Altfel, transportatorii ameninta ca isi muta firmele in Bulgaria.
 
O polita RCA a crescut de cateva ori in acest an, ceea ce ameninta firmele de transport cu insolventa.
 
Ce fac autoritatile in aceasta situatie? Le dau dreptate transportatorilor, dar si firmelor de asigurari. Cum vine asta ? Soferii au dreptate, dar atat Autoritatea de Supraveghere Financiara, cat și Consiliul Concurentei sustin ca nu au inca solutii. Deci, nu intervin. Nivelul politelor nu poate fi plafonat, deoarece se incalca normele UE, spun reprezentantii acestor institutii. Asadar, soferii raman la mana asiguratorilor. Pentru ce mai platim, atunci, bani grei pentru posturile in institutiile amintite? 
 
Care sunt concluziile unei analize facute, pe piata asigurarilor auto, de catre cei de la Consiliul Concurentei. 
 
Raportul constata atat ca pe piata asigurarilor de raspundere civila auto (RCA) sunt putine firme, care pot dicta tarifele, și ca s-a inregistrat o creștere constanta a primelor, in perioada 2011 -2014, cu circa 30% in cazul clientilor companiei. Tarifele au fost triplate in 2015, au acuzat transportatorii, concluzie prezentata și de ASF, intr-un raport preliminar. 
 
Cum sunt inselati soferii ?
 
Concurenta a atras atentia ca, profitand de faptul ca clientii nu detin cunoștinte suficiente, despagubirile acordate au fost de multe ori prea mici, nu au fost acordate sau reparatia masinii s-a facut cu piese second- hand, pentru ca firmele de asigurare au interpretat cum au dorit prevederile contractuale. In schimb, desi pretul politei ar trebui sa scada pentru soferii fara accidente, acest lucru nu mai este valabil daca acei conducatori auto schimba masina pe care o conduc, scrie evz.ro.
 
Concurenta remarca si ca asiguratorii nu au constituit rezervele obligatorii si nici nu s-au reasigurat, asa cum prevede legea.
 
Prima de asigurare, legata de bonitatea soferului
 

Raportul Concurentei include o serie de recomandari pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara. Nivelul politelor nu poate fi plafonat, deoarece se incalca normele UE, dar ASF ar trebui sa ceara asiguratorilor sa adopte alte criterii de tarifare, precum vechimea permisului auto detinut de sofer.

 
Joi, 17 decembrie, in Capitala mii de transportatori au manifestat, din cauza cresterii tarifelor RCA de trei sau de patru ori in ultimul an, dar si din cauza supraaccizei la combustibili. Transportatorii acuza existenta unui cartel intre asiguratori si ASF. „Astra si Carpatica / Sida si Ebola”, „Service- uri in faliment / ASF incompetent”, „RCA-ul creste / Asigurarea nu despagubeste”, „ASF doarme / Strainii profita”, „Prima RCA / Plata Mafia”, au scris soferii pe pancarte, sintetizand astfel ceea ce cred ei despre firmele de asigurari si institutia care ar trebui sa le monitorizeze activitatea, ASF. 
 

1 COMENTARIU

  1. Selectam colaboratori pentru activitate la domiciliu. Se poate lucra si part-time. Sunt necesare cunostinte minime de navigare pe internet, lucru cu fisiere pdf si word si minim studii medii. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: sibnet@usa.com

Comments are closed.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.