Cel mai pagubos contract incheiat de Romania in materie de autostrazi, ingropat. DOSARUL BRCHTEL a fost CLASAT!

Romania, din nou este mare perdant fara speranta de a mai recupera din prejudiciul urias suferit. Procurorii au clasat dosarul deschis in cel mai pagubos contract in materie de autostrazi. E vorba de contractul incheiat cu Bechtel in 2003, atunci cand premier al Romaniei era Adrian Nastase.

Investigatorii au clasat dosarul dupa ce o parte din fapte s-au prescris. Dosarul a fost deschis de procurorii DNA in anul 2013, cand Dan Sova, ministrul transporturilor de atunci, facea , cand Dan Sova sesiza la DNA disparitia contractului original. Insa asta se intampla dupa ce Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, anunta, in 7 august 2013, ca a depus plangere penala la Parchetul ICCJ impotriva ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003, tocmai pentru a-l apara pe fostul premier. 
 
Vorbim de un contract in care Romania a platit 1,4 miliarde euro pentru numai 52 de kilometri de autostrada, pentru realizarea carora a fost nevoie de … 10 ani. Un contract in care Romania a platit 5,4 milioane de euro pe kilometru. Contractul pentru construirea Autostrazii Brasov-Cluj-Bors a fost incredintat direct, fara a se organiza licitatie. Bechtel trebuia sa finalizeze lucrarea  pana in 2012. Nu s-a intamplat asta. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari. A fost reziliat in 2013, iar statul roman a ramas dator companiei americane cu  peste 80 de  50 milioane de euro. Si cand au inceput semnele de intrebare contractul nu a mai fost de gasit. Momentul semnalarii disparitiei contractului a fost, asa cum spuneam, pe vremea ministrului Dan Sova. Iar de atunci nu s-a mai gasit varianta originala. Autoritatile au afisat nedumerire si asa a ramas. Nimeni nu a mai raspuns de aceasta disparitie, de parca ar fi vorba de un contract de doi lei. Unele documente declasificate referitoare la contract au fost publicate in timp de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine. Cert este ca acest contract pentru constructii autostrazi este cel mai pagubos pe care Romania l-a incheiat cu o companie. 
 
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.