DRUMURI NOI si AUTOSTRAZI, promise de guvernanti… Vezi ce DRUMURI sunt trecute la PRIORITATI

A fost trimisa la Comisia Europeana varianta revizuita a Master Planului General de Transport. Peste 1.300 de kilometri de autostrada, in valoare de 13,739 miliarde de euro, ar urma sa se realizeze, conform Master Planului.

Proiectele prioritare pentru drumuri expres prevad :  modernizarea Centurii Sud Bucuresti – 4 benzi, Legatura A3 – Aeroport Henri Coanda, Constanta – Tulcea – Braila (inclusiv pod peste Dunare), Buzau – Focsani, Pascani – Suceava, Bucuresti – Craiova, Suceava – Siret, Buzau – Braila (faza B2), Suceava – Botosani, Bacau – Piatra Neamt, Pitesti – Brasov etc.
 
Potrivit documentului trimis Comisiei Europene, ar urma sa se construiasca drumuri expres cu o valoare totala estimata de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, in suma totala estimata de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimata de 190,1 milioane euro (343 kilometri) si variante de ocolire, in suma totala estimata de 461 milioane de euro (175,8 kilometri).
 
In ce priveste constructia de autostrazi, prioritare ar fi proiectele : Sibiu – Pitesti (116,6 kilometri, 1,674 miliarde de euro), Bacau – Pascani (81,2 kilometri, 485,52 milioane de euro), Comarnic – Brasov (58 kilometri, 997,75 milioane de euro), Sibiu – Brasov (120 kilometri, 816,44 milioane de euro), Suplacu de Barcau – Bors (+Oradea) (74,5 kilometri, 304,43 milioane de euro), Tg. Neamt – Iasi – Ungheni (135 kilometri, 1,129 miliarde de euro), Nadaselu – Suplacu de Barcau (93,3 kilometri, 1,003 miliarde de euro), Craiova – Pitesti (124,3 kilometri, 899,41 milioane de euro), Tg. Mures – Tg. Neamt (183,8 kilometri, 2,943 miliarde de euro), Inel Bucuresti – A0 (102 kilometri, 1,335 miliarde de euro), Brasov – Bacau (160 kilometri, 1,845 miliarde de euro), Ploiesti – Comarnic (51,3 kilometri, 306,77 milioane de euro).
 

Cea mai scumpa autostrada este Tg. Mures – Tg. Neamt, cu o valoare estimata de 2,943 miliarde de euro, dar care este si cea mai lunga, de aproape 184 kilometri. Aceasta este urmata de Brasov – Bacau, de 160 de kilometri, cu o valoare totala calculata la 1,845 miliarde de euro.

 
Ca si costuri pe kilometru, cele mai mari sunt cele calculate la Autostrada Comarnic – Brasov, intre 7,96 si 21,76 milioane euro/kilometru, urmate de valorile aferente Autostrazii Tg. Mures – Tg. Neamt, intre 9,17 si 19,7 milioane euro/kilometru.
 
Lucrarile la Autostrada Sibiu-Pitesti sunt prevazute sa inceapa in 2017 si sa se finalizeze in 2020, iar cele la Autostrada Tg. Neamt – Iasi – Ungheni vor incepe in 2017 si se vor finaliza in 2019.
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.