PRIORITATI MANAGERIALE in cadrul IMM-urilor

Performantele firmelor sunt in mare masura conditionate de prioritatile asupra carora isi focalizeaza atentia si eforturile intreprinzatorii si managerii lor.

Astfel, in cazul amplificarii afacerii in anul 2014, cele mai frecvente prioritati manageriale indicate de catre intreprinzatori sunt (vezi figura 1): amplificarea activitatii de marketing (43,49%), diversificarea productiei (19,78%), achizitia de tehnica noua (19,13%), pregatire intensa a fortei de munca (16,36%), constructia de cladiri (16,00%), inlocuirea utilajelor (12,73%), informatizarea activitatilor (10,33%), restructurari si modernizari manageriale (7,49%), combaterea si limitarea poluarii (7,27%), si introducerea sistemelor moderne de gestiune a calitatii (4,87%). 
 
Gruparea firmelor in functie de apartenenta regionala (tabelul 1), reliefeaza urmatoarele elemente:
 
– regiunea Nord Est presupune ponderi mai mari ale IMM-urilor care indica constructia de cladiri (35,80%), achizitia de tehnica noua (30,86%), introducerea sistemelor moderne de gestiune a calitatii (19,75%), informatizarea activitatilor (33,33%) si pregatire intensa a fortei de munca (32,10%);
 
– companiile din Sud Est se evidentiaza prin frecvente crescute in randul intreprinderilor care vizeaza combaterea/limitarea poluarii (17,12%);
 
– intreprinderile din regiunea Sud consemneaza procente mai mici ale entitatilor care mentioneaza amplificarea activitatii de marketing (30,54%);
 
– regiunea de Sud Vest presupune ponderi mai mari ale IMM-urilor care indica inlocuirea utilajelor (24,00%), diversificarea productiei (42,00%) si restructurari si modernizari manageriale (18,00%);
 
– IMM-urile din regiunea de Nord Vest presupun procente mai mari ale firmelor care indica amplificarea activitatii de marketing (68,64%), in timp ce nici un intreprinzator nu a optat pentru introducerea sistemelor moderne de gestiune a calitatii;
 

– intreprinderile din regiunea Centru se evidentiaza prin frecvente scazute in randul organizatiilor care vizeaza inlocuirea utilajelor (8,17%), constructia de cladiri (8,65%), diversificarea productiei (9,13%), restructurari si modernizari manageriale (3,85%), combaterea/limitarea poluarii (2,40%) si pregatirea intensa a fortei de munca (7,21%);

 
– companiile din Bucuresti-Ilfov se caracterizeaza prin ponderi reduse ale organizatiilor care mentioneaza achizitia tehnica noua (13,26%).
 
Sursa: Carta Alba a IMM-urilor din Romania, Editia 2015
 

1 COMENTARIU

  1. Selectam urgent colaboratori foarte seriosi care vor sa castige bani acasa! Oferim curs absolut gratuit de instruire pas cu pas si care va invata simplu cum sa faceti bani acasa. Trebuie sa aveti calculator si conexiune la internet. Se cer cunostinte minime de lucru cu fisiere word si pdf. Cereti acum detalii la adresa de email: sibnet@usa.com

Comments are closed.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.