Home Economie VEZI lista cu inspectorii antifrauda fiscala din judetul tau!

VEZI lista cu inspectorii antifrauda fiscala din judetul tau!

foto: ziarulevenimentul.ro

Candidatii declarati admisi la concursul organizat pentru ocuparea functiilor publice vacante de inspector antifrauda la Directia de Combatere a Fraudelor – Directia generala antifrauda fiscala, dupa ce au primit avizul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, sunt obligati sa contacteze conducerea administratiilor judetene ale finantelor publice, in functie de localitatea la nivelul careia isi vor desfasura activitatea.

„Pana la momentul comunicarii ordinelor de detasare la structurile Ministerului Public in cadrul carora isi vor desfasura activitatea, inspectorii antifrauda din Directia de combatere a fraudelor isi vor desfasura activitatea in sediile administratiilor judetene ale finantelor publice din fiecare municipiu resedinta de judet, respectiv in sediul Directiei regionale antifrauda fiscala Bucuresti din Piata Presei Libere pentru cei din Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov”, anunta ANAF.

In urma concursului, au fost recrutati 850 de inspectori, urmand ca in primavara sa se desfasoare un nou examen pentru ocuparea functiilor ramase vacante.

„Pana acum, am recrutat 850 de inspectori, iar in primavara vom completa posturile ramase vacante. Aveam, de pilda 120 de inspectori in Olt si numai 64 in Ilfov, iar numarul companiilor din cele doua judete era invers proportional cu resursele noastre”, a explicat Octavian Deaconu, secretarul general al ANAF, la inceputul lunii noiembrie, pentru avocatnet.ro.

Spre exemplu, potrivit declaratiilor sale, in Bucuresti urmeaza sa opereze 400 de inspectori in plus fata de personalul existent.

In ceea ce priveste activitatea pe care o va desfasura Directia generala antifrauda fiscala, in HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF se mentioneaza ca inspectorii antifrauda fiscala, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor fiscale, vor desfasura:

• operatiuni de control curent – acestea se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent;

• operatiuni de control tematic – acestea se executa in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii.

Potrivit aceluiasi document, la orice actiune de control participa minimum doi inspectori antifrauda.

VEZI LISTA CU INSPECTORII ANTIFRAUDA FISCALA DIN FIECARE JUDET!

Conform OUG nr. 74/2013, inspectorii antifrauda fiscala au dreptul:

– sa efectueze controale in toate spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri si servicii ori se desfasoara activitati care cad sub incidenta actelor normative nationale, inclusiv transpuse din legislatia comunitara, in vigoare cu privire la prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care sunt interzise de acestea;

– sa verifice, in conditiile legii, respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, pe cai ferate si fluviale, in porturi, gari, autogari, aeroporturi, interiorul zonelor libere, in vecinatatea unitatilor vamale, antrepozite, precum si in alte locuri in care se desfasoara activitati economice;

– sa verifice legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si sa aplice sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;

– sa dispuna masuri, in conditiile legislatiei fiscale, cu privire la confiscarea, in conditiile legii, a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si a veniturilor realizate din activitati comerciale ori prestari de servicii nelegale si sa ridice documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;

– sa dispuna, in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala), luarea masurilor asiguratorii ori de cate ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda, sa isi instraineze ori sa isi risipeasca patrimoniul, iar daca in desfasurarea activitatii specifice constata imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul evaziunii fiscale, sa sesizeze organele de urmarire penala;

– sa legitimeze si sa stabileasca identitatea administratorilor entitatilor controlate, precum si a oricaror persoane implicate in savarsirea faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala constatate si sa solicite acestora explicatii scrise, dupa caz;

– sa retina documente, in conditiile Codului de procedura fiscala, sa solicite copii certificate de pe documentele originale, sa preleveze probe, esantioane, mostre si alte asemenea specimene si sa solicite efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizarii actului de control. Analiza si examinarea probelor, esantioanelor si mostrelor, precum si expertizele tehnice se fac in laboratoare de specialitate agreate, cheltuielile privind efectuarea acestora, inclusiv cele legate de depozitarea si manipularea marfurilor confiscate fiind suportate din fondurile special alocate prin bugetul de venituri si cheltuieli;

– sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit competentelor prevazute de lege;

– sa aplice masurile prevazute de normele legale, sa verifice din punct de vedere fiscal, sa documenteze, sa intocmeasca acte de control operativ planificat sau inopinat privind rezultatele verificarilor, sa aplice masurile prevazute de normele legale si sa sesizeze organele competente in vederea valorificarii constatarilor;

– sa opreasca mijloacele de transport, in conditiile legii, pentru verificarea documentelor de insotire a bunurilor si persoanelor transportate;

– sa solicite, in conditiile legii, date sau, dupa caz, documente, de la orice entitate privata si/sau publica, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savarsirea unor fapte care contravin legislatiei in vigoare in domeniul financiar fiscal si vamal;

– in timpul exercitarii atributiilor de serviciu sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele de aparare din dotare, in conditiile legii;

– sa utilizeze mijloacele auto purtand insemne si dispozitive de avertizare sonore si luminoase specifice, in conditiile legii;

– sa constituie si sa utilizeze baze de date, inclusiv ale altor institutii publice, necesare pentru prevenirea evaziunii fiscale, infractiunilor economico-financiare si a altor fapte ilicite in domeniul fiscal si vamal. Accesul la bazele de date ale altor institutii sau persoane juridice se face pentru indeplinirea atributiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta si cu respectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si informatiile clasificate, conditiile concrete urmand a fi stabilite prin protocoale incheiate cu respectivele institutii sau persoane;

– sa efectueze verificari necesare prevenirii si descoperirii faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala;

– sa efectueze operatiuni de control tematic.

In exercitarea atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda au dreptul sa verifice legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si sa aplice sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor.

Exit mobile version