Home Politica ADEVARUL despre ESECUL REABILITARII TEATRULUI Mihai Eminescu

ADEVARUL despre ESECUL REABILITARII TEATRULUI Mihai Eminescu

Un om implicat in acest proiect arata cum s-a ingropat investitia, cum municipiul Botosani a ramas cu o ruina in locul unei cladiri care trebuia sa fie acum o mandrie pentru botosaneni, putine judete din Moldova avand posibilitatea sa se laude cu existenta unei institutii culturale ca Teatrul Mihai Eminescu. 

A fost suficient sa vina un primar ca Ovidiu Portariuc, ca sa „darame” un simbol al culturii judetului. 
 
Modul deficitar in care se desfasoara activitatea in cadrul Primariei Botosani, de cand primar este Ovidiu Portariuc, duce la compromiterea unor proiecte pentru municipalitate. Acest aspect a  fost scos in evidenta si de catre Romulus Eram, vicepresedinte al UNPR Botosani, in cadrul conferintei de presa saptamanale a acestui partid.
 
Eram, care a fost timp de doua mandate viceprimar la Primaria Botosani, sustine ca in primarie nu se mai fac acele sedinte de analiza pentru problemele importante ale municipalitatii, sau cel putin nu se mai fac cu aceeasi ritmicitate cum se faceau cu cativa ani in urma, nu mai exista acea legatura intre diversele servicii functionale, care să duca la rezolvarea problemelor. E o situatie anormala in primarie, spune Eram. 
 
„Plec de la premiza ca trebuie sa schimbam foarte multe lucruri in primarie. In primul rand sa facem ca aceasta echipa executiva din primarie sa-si duca la indeplinire menirea pentru care a fost aleasa. Ce se intampla acum este cu totul si cu totul altfel. Uitandu-ma acum la modul cum trateaza primarul raporturile cu colaboratorii, cu subalternii, vad ca e o situatie anormala. Mergand si discutand cu acesti oameni, pe care ii cunosc, mi se spune ca nu exista si nu se face o analiza clara si exacta a problematicii primariei. Raman lucrurile „suspendate”, serviciile nu colaboreaza intre ele. Ma refer la toate serviciile care sunt functionale acum in primarie: investitii, urbanism, patrimoniu… Mergand, ca om, in rezolvarea unor probleme in primarie, raman surprins ca nu se rezolva nimic”, a spus Eram. 
 
Acesta sustine ca de aici vine si esecul unor proiecte, cum este cel al reabilitarii cladirii Teatrului Mihai Eminescu, proiect pe care primarul Portariuc l-a lasat, inexplicabil, sa ajunga la compromitere totala.
 
 
„Ceea ce faceam  noi, cu analize saptamanale ale problematicii si cu luarea unor decizii, nu se mai face acum. Dovada cea mai elocventa este Teatrul „Mihai Eminescu”. Eu am paticipat la toate comandamentele, incercand sa gasim solutii pentru ca acest proiect sa fie deblocat. La prima intalnire de la Piatra Neamt ni s-a spuns sa facem niste pasi pe care noi de fapt i-am prezentat si apoi lucrurile se pot derula. Drept dovada este ca ceea ce am vrut sa facem noi s-a facut la Manastirea Cosula si proiectul Cosula s-a deblocat si se termina ca obiectiv. Proiectul Teatrului trebuia sa fie revizuit, readaptat si adus la o forma de executie. Totul a ramas suspendat in decizia domnului primar Portariuc. El urma sa stabileasca in final ceea ce este nevoie sa se facă. Dar nu pe o propunere a lui, ci pe propunerile celor care sunt in domeniu si stiu ce sa faca”, a mai explicat Romulus Eram, care, in calitate de proiectant, a participat direct la gasirea unor solutii in cazul proiectului Teatrului Mihai Eminescu. 
 
Reprezentantul UNPR considera aceasta atitudine a primarului inexplicabila si spune ca ar putea fi urmarea dorintei acestuia de a incerca sa gaseasca un vinovat. Cand primarul si-a dat seama ca nu poate fi vorba de un vinovat pentru costurile suplimentare aparute la proiect, a abandonat aceasta investitie, preferand sa nu se implice asa cum trebuie sa o faca un primar, mai spune Eram. Vicepresedintele UNPR afirma ca la proiectul initial al teatrului a fost nevoie sa se aduca unele imbunatatiri, asa cum s-a intamplat si in cazul altor proiecte importante, cum a fost cel al reabilitatirii primariei, sau cel al Manastirii Cosula. Asta pentru ca pe parcursul lucrarilor se pot pune in evidenta niste stari de fapt care nu puteau fi cunoscute celor care au facut proiectul initial. Atunci trebuie readaptat proiectul si pentru astfel de situatii, cand este vorba de cladiri de patrimoniu, exista posibilitatea de a se obtine fonduri suplimentare fata de cele prevazute initial, de la Uniunea Europeana. Trebuie doar facute niste demersuri dupa prezentarea solutiilor. In cazul Teatrului, toate s-au oprit la decizia primarului Ovidiu Portariuc. 
 
„A fost necesara o refacere a documentatiei. Am gasit firma, am facut proiectul, am dat solutia si solutia sta pe biroul domnului primar. De ce s-a intarziat atat de mult proiectul? In primul rand pentru ca s-a incercat sa se gaseasca un vinovat, sa faca din treaba asta un proces de rasunet, cu condamnari, cu recuperari, ca era la moda treaba asta. Ei (n.r. cei din echipa primarului Portariuc) s-au gandit, culegand informatii, ca pot sa faca treaba asta. Domnul Portariuc a cerut expres o expertiza paralela, un audit paralel. A vazut ca nu se poate, ca nu erau vinovati cei care erau implicati in proiectul initial… Dupa asta, nu l-a mai interesat… Am gasit o firma care a lucrat la Teatrul National din Bucuresti si la alte teatre din tara. S-a gasit solutia de consolidare, dar care ducea la costuri suplimentare de 27 miliarde de lei. S-a blocat pentru ca cel care trebuia sa hotarasca n-a vrut sa semneze. Mai exact, actualul primar. Anul trecut, prin septembrie, lucrurile incepeau sa intre pe un fagas. Au fost cele 60 de miliarde de lei, dar deodata nu s-a mai discutat, nu s-au mai facut comandamente, problema teatrului a fost abandonata. N-a mai fost nicio intalnire intre factorii implicati inreabilitarea teatrului. Nu inteleg de ce”, a explicat Eram cum au decurs lucrurile la Primaria Botosani, in cazul proiectului reabilitarii Teatrului Mihai Eminescu. 
 
Romulus Eram arata ca aceleasi probleme au fost si la reabilitarea primariei, care a durat patru ani de zile. 
 
„Si acolo, dupa proiectul initial, cand s-a ajuns la faza de structura s-a constatat ca era altceva decat stiam. Am gasit structura de lemn. Am gasit solutie, am facut pasii necesari pentru desfasurarea proiectului. Asta se intampla de regula in cazul cladirilor vechi, de patrimoniu. Dar se cauta solutii, nu se abandoneaza proiectul. In cazul teatrului, nu exista dezlegare de la primarul Portariuc”, a conchis UNPR-istul Romulus Eram.
 

Exit mobile version