Deputatul liberal Cristian-Constantin Roman il acuza pe premier, printr-o interpelare parlamentara, de incalcarea Constitutiei, de politizarea unor institutii cu incalcarea flagranta a unor conventii internationale si a unor norme de drept intern, precum si de incalcarea grava a atributiilor de legiferare a Parlamentului Romaniei, prin suprapunerea unei ordonante de urgenta, care nu-si justifica urgenta, peste un proiect legislativ aflat in plina procedura de dezbateri parlamentare.
“Avem de-a face cu un Guvern care nu mai respecta nicio regula, decat aceea a politizarii si subordonarii totale a tot ce misca in tara asta. Un astfel de comportament nu mai poate fi tolerat si toate aceste excese ale lui Victor Ponta trebuie sanctionate”, declara deputatul Cristian-Constantin Roman.
Parlamentarul face referire la adoptarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 86/2014, privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale.
El face trimitere direct la prevederile ordonantei repective prin care se infiinteaza Agentia Nationala pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala, prin comasarea Inspectiei Muncii cu Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala.
Potrivit acestuia, ordonanta a fost adoptata cu incalcarea art, 115, alin (2) din Constitutie, respectiv dupa incetarea aplicabilitatii legii de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante si cu incalcarea Conventiei Organizatiei Internationale a Muncii nr 81/1947, la care Romania este parte semnatara si care interzice subordonarea politica a institutiilor de control. Ori, prin ordonanta respectiva, premierul tocmai isi subordoneaza direct noua institutie creata, prin numirea la conducerea sa a unui presedinte, cu rang de secretar de stat, numit si eliberat din funcţie chiar prin decizie a prim ministrului.
Prin nerespectarea unei norme de drept international la care Romania a achiesat, se incalca principiul constitutional consfintit prin art. 11 alin(1) si (2) din Constitutie.
Totodata deputatul Cristian-Constantin Roman sustine ca respectivul act normativ (OUG 86/2014) a fost adoptat de Guvern contrar dispozitiilor Legii nr. 52 din 2003, privind transparenta decizionala in administratia publica, lege care obliga supunerea unui astfel de act normativ dezbaterii publice inainte de adoptarea sa.