PSD face inca un EXPERIMENT pe COPII. Proiectul noii LEGI a EDUCATIEI, dovada a INCOMPETENTEI: examene peste examene, modificari care debusoleaza elevii

Proiectul noii legi a educatiei starneste critici vehemente din toate partile: sindicate, asociatii ale parintilor si … elevi, chiar daca pe acestia din urma nu prea ii asculta nimeni. Sa nu uitam ca o lege a educatiei ar trebui, in primul rand, sa fie in interesul elevului, al pregatirii acestuia pentru viata, cat mai eficienta in scoala. Dar, in ciuda numeroaselor promisiuni, nu auzim nimic de regandirea continutului materiilor, de punerea acestora in legatura cu lumea reala, cu cerintele ei.

Noul proiect de lege a educatiei a fost transmis de comisia de invatamant a Senatului, condusa de Ecaterina Andronescu, catre sindicate, rectori, asociatii de elevi si parinti. 
 
Proiectul prevede, printre altele, un nou transfer al clasei pregatitoare, de la scoala la gradinita. Apoi, se vrea ca la finalul clasei a VIII-a, elevii sa sustina si evaluarea nationala, dar si concurs de admitere, pentru cei care vor un loc in liceele mai bune. In plus, ar urma sa se modifice si evaluarea, aceasta sa verifice cunostintele elevilor din mai multe materii studiate in anii de gimnaziu, si chiar sa fie si inclusa si o proba orala.
 
In liceu, ar urma sa fie introdus si un examen de treapta, la finalul clasei a X-a.
 
Nici bacalaureatul nu este uitat. Aici ar urma sa se organizeze doua tipuri de examen, dupa ideea Ecaterinei Andronescu.
 
Curios, acum nici initiatorii acestor modificari nu par le mai sustina in totalitate. Niciunul dintre cei care au pus in dezbatere acest proiect de lege nu este de acord cu el: nici Ecaterina Andronescu, care si-a exprimat dezacordul cu propriul draft in mai multe puncte, nici ministrul Educatiei. Da, s-a cerut cu insistenta in ultima vreme ca ponderea mediei de absolvire a gimnaziunlui in nota finala de admitere la liceu sa fie redusa. Dar decidentii au gandit ca ar fi momentul sa-si arate „priceperea” si sa mai adauge niste examene, sa aduca mai multe materii la evaluarea nationala din clasa a VIII-a, sa mai bage si cate o proba orala. Si asta cat se poate de repede, chiar debusoland o serie de elevi care au intrat in gimnaziu cu ideea ca vor sustine un anumit tip de concurs si acum, cu un an sau doi inainte de sustinerea lui, afla ca de fapt totul se schimba.
 
Ce parere au profesorii, parintii si elevii despre acest proiect ?
 
De exemplu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie (FSE) „Spiru Haret”, Marius Nistor a declarat pentru HotNews.ro ca are o parere „proasta” despre acest proiect. „Nici macar nu putem discuta de un proiect de lege… Asta nu este un proiect de lege, este o lege veche cu cosmetizari ieftine si care nu rezolva problemele cunoscute ale sistemului de educatie. Reactiile pe care le-am primit din teritoriu sunt negative”, a afirmat Marius Nistor
 
Liderul sindical a mai spus, pentru aceeasi publicatie, ca  „este incalificabil sa vorbesti despre un statut in care drepturile cadrelor didactice se limiteaza la 4 articole si obligatiile se intind pe zeci de articole. Sunt greseli de termeni, limbaj de lemn cat cuprinde, generalitati, este o lege imposibil de pus in aplicare. Avem nevoie de legi putin stufoase”
 
„Pe asa ceva nu se poate discuta”, a mai spus Marius Nistor, care a anuntat: „noi vom propune o schimbare radicala”. „Nu poti veni sa vorbesti de o lege care are viziune. Legile nu au viziuni. Este un limbaj incalificabil pentru cei care redacteaza astfel de texte, iar ca sa punem capac scrie pe prima pagina: ‘Prima prioritate’. Asta e un pleonasm. Sau echitatea distribuirii fondurilor – adica echitatea distribuirii saraciei sau cat de subordonata va deveni scoala politicului?”, a continuat Marius Nistor.
 
Comentariile de pe mai multe forumuri, privind schimbarile pe care le-au aruncat pe hartie cei ce decid soarta invatamantului romanesc, sunt si ele elocvente. Iata cateva opinii privind modificarile la Legea Educatiei pe care vor sa le puna in practica cei din Ministerul Educatiei : 
 
„Fiecare ministru cu reforma lui, pe hartie, si cum ministrul se schimba la an, asa se schimba si planul de reforma. Problemele insa raman aceleasi: subfinantarea crunta, personalul didactic slab pregatit si nemotivat – a se citi ii platim cu 600 lei debutant / 2400 lei dupa 35 ani de munca, si uite asa avem „succesuri” garantate. In stadiul in care e invatamantul acum, ne trebuie minim 10-15 ani de reforma sustinuta puternic financiar, adica pe bune, nu reforma pe hartie cum face politrucul asta”.
 
„Orice reforma trebuie sa plece de la o reducere serioasa a materiei si a gradului de dificultate – care a crescut absolut idiot in ultimii 25 de ani, fara nici o justificare logica.
Daca un elev obisnuit de scoala primara are 4/5 ore de scoala pe zi, unde este nevoit sa care mai mult de 3-4 kilograme de carti si caiete si in plus are nevoie de mai mult de 2 ore pe zi ca sa-si faca temele – ei bine asta inseamna EXPLOATARE.
In plus sanatatea si dezvoltarea le este pusa in pericol, iar timpul necesar desfasurarii unei activitati sportive sau pentru cultivarea unei arte – dans/instrument/desen etc. nu mai exista!  
Avem nevoie de reducerea curricum-ului scolar si avem nevoie de meritocratie (v. „Waiting for Superman”). Asta inseamna mai putine norme de profesori si evaluarea serioasa a activitatii profesorilor. Ori sindicatele vor impiedica acest lucru cu orice pret, intrucat intereselor lor sunt cu totul altele”.
 
„Chiar toate legile sunt impotriva elevilor!! Si asa programa scolara e aberant de incarcata, acum le dam in cap definitiv cu examene in plus, cu „treapta a 2-a” s.a. Chiar nu mai exista limite la minister in a distruge elevii, viitorul tarii? Chiar orice incompetent poate propune orice si a doua zi se modifica legea? Elevii nu mai stiu ce sa invete de la un an la altul din cauza experimentelor fara logica pe nervii si pe copilaria lor. Opriti aceasta nebunie, lasati macar un ciclu de 4 ani sa treaca fara modificari aiurea”.
 
„Incetati cu interesele proprii, incepeti sa va ganditi la copii, la generatiile intregi care au fost distruse de amalgamul de interese si orgolii politice care nu au ajutat pe nimeni din cei care sunt vizati in acest context!
Totul trebuie sa aiba o conexiune continua pe tot parcursul anilor de scoala: subiectele de la examene sa fie elaborate pe baza programelor scolare (nu adaptate de la an la an, evaluarea sa se dea din ceea ce s-a predat, predarea sa se faca dupa programe scolare GANDITE nu aruncate in stilul COPY-PASTE (vezi programe scolare identice in foarte mare masura dar la clase diferite!!)!
Schimbarile trebuie aplicate etapizat, nu peste noapte! Daca in anul 2015 se efectueaza o modificare aceasta trebuie aplicata incepand cu generatia care intra la scoala in anul 2015, nu trebuie aplicata celor aflati in ani terminali! „
 
„Trebuie in primul rind citeva masuri simple de incurajare a valorii si de compensare a rezultatelor:
1. Admitere la liceu cu examen care sa conteze minim 80%, astfel incit liceele sa se transforme din organizatii care dau note mari contra cost (a se citi pregatirea cu proful de la clasa) in organizatii care pregatesc elevii pentru examen
2. Un sistem national de evaluare al nivelului evevului per clasa, per materie. O evaluare se face in diferenta intre notele de la evaluatrea nationala si cele de la clasa, diferenta care sa fie cat mai mica. O alta evaluare a performantelor in sine a elevului. In functie de asta se dau bani si la scoli si la profesori.
In 2-3 ani asta duce la o crestere semnificativa a nivelului invatamantului. Dupa care, se poate pune accentul pe modificarea curiculei, pe modificarea numarului de ore, pe mutarea dinspre memorare inspre acumularea de deprinderi, etc, etc”.
 
„Dupa ce au ciopartit legea educatiei a lui Funeriu cu vesnicile ordonante de urgenta acu scot o noua lege care serveste interesele psd”.
 
„Bramburica, groparul invatamintului romanesc si complicea la furtul lui Ponta, continua sa isi bata joc de noi prin sluga ei, minsitrul incompetent si pesedist (adica si el hot sau complice la furt) „
 
Acestea sunt doar cateva dintre opiniile in legatura cu modificarile care se preconizeaza la Legea Educatiei, pe care profesorii, parintii sau elevii le-au postat pe diferite site-uri.
 
Aceste pareri ar trebui insa directionarte spre Guvern, Ministerul Educatiei, inspectorate scolare. 
 
Mentionam ca proiectul urmeaza sa fie postat si pe site-ul Ministerului Educatiei pentru dezbatere publica.
 
 
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.